­

Te koop: Project Mercedes 207d camper 1978

Meer
6 jaren 2 maanden geleden - 6 jaren 2 maanden geleden #42266 door M. Brouwer
Ik overweeg onze Mercedes 207d camper uit 1978 te verkopen..

Ooit gekocht als opknap project in 2015, en twee jaar lang mee gereden als 2e auto, verhuizen, festivals, weekendje weg enz. Maar aan opknappen niet toegekomen en vorig jaar januari is hij afgekeurd met een flinke lijst aan punten (oa laswerk chassis). Nu staat hij in de tuin te wachten (en verder te roesten) en dat vind ik eigenlijk zonde. Hij staat niet echt in de weg (wordt nu als extra tuinhuis gebruikt zoals aan het laminaat op de foto's te zien is) en gaat niet voor niets weg, maar liever zou ik hebben dat iemand hem opknapt en weer gaat gebruiken.

Per augustus 2018 is hij wegenbelasting vrij. Hij heeft 387.264 km op de teller staan. De goodyear heavy duty banden hebben pas enkele honderd km gereden en er is direct na aanschaf een nieuwe radiator in gezet. Het originele (?) camper interieur zit er nog in (dit is meteen een minpunt want het bed over de breedte van de bus is eigenlijk te klein voor een volwassen man). Er zit een zonnepaneel op het dak, maar onbekend of deze ook goed bij laad. Gas, water en elektra binnen hebben we nog nooit gebruikt / uitgetest, de waterpomp lekte volgens de vorige eigenaar.

Er is een flinke lijst met punten die moeten worden aangepakt: o.a. laswerk aan het chassis (dorpel en chassisbalken), wiellager, lekke uitlaat, elektra verlichting, slecht functionerende en rotte schuifdeur, 'cosmetisch' laswerk / vervangen plaatmateriaal, vocht bij ramen achter.. bij interesse kan ik een volledige lijst opsturen. Er liggen wel aardig wat onderdelen die met de bus mee mogen: een extra voorruit, blok schuifdeur systeem, nieuwe remschijven en blokken voor alle wielen, wiellagers, enkele plaatdelen, levensaccu.. Bus is rijdend weg gezet en afgelopen jaar nog een paar keer stukjes gereden voor de banden. De accu is nu leeg maar vermoed dat hij gewoon weer start en loopt zoals altijd (met een rookpluimpje bij de start dat wel).

Meer foto's kunnen worden gestuurd en kan tzt ook een filmpje maken van de draaiende bus zodra de accu is opgeladen.

Graag hoor ik of iemand interesse heeft in dit project en zo ja voor welke prijs.
Laatst bewerkt 6 jaren 2 maanden geleden doorM. Brouwer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #42317 door M. Brouwer
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • arnold
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 2 maanden geleden #42318 door arnold
Beantwoord door arnold in topic Te koop: Project Mercedes 207d camper 1978
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #42360 door M. Brouwer
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gul kays
  • Bezoeker
  • Bezoeker
6 jaren 2 maanden geleden #42372 door Gul kays
Beantwoord door Gul kays in topic Te koop: Project Mercedes 207d camper 1978
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
6 jaren 2 maanden geleden #42375 door M. Brouwer
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.409 seconden
­