­

Antwoord: Prachtige Mercedes 406D te koop

Opmerking: U plaatst het bericht als een 'gast', u kunt het bericht niet meer bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren deze stap overslaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Prachtige Mercedes 406D te koop

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• P.J. Bottema
30 apr 2026 09:42

Een eind weg Noord oost polder. 06 20303367

• Mirjam van Dijk
29 apr 2026 20:14

Dat is lief! Waar zit jij Pieter?

Groetjes

• P.J. Bottema
29 apr 2026 18:46

Ja dat ben ik helemaalmet je eens, Mirjam mag best bij mij langs komen voor die versnellingsbak, dat kan nooit veel zijn. En inderdaad je kunt sparen voor de motor.

• André Struis
29 apr 2026 01:34

Wat mij aangrijpt in dit verhaal, je bent verliefd op je bus. Hij staat bij de garage met problemen.
De garage adviseerd; vervang alles maar.....
Geen geld.
DUS op basis van dit afscheid nemen van je lief.
Die versnellingsbak is voor weinig geld te herstellen. Olie verbruik van de motor, dat wordt nooit ideaal weinig meer, daar kan je voor sparen..............

• P.J. Bottema
28 apr 2026 23:35

Mirjam heeft het over 1 liter op 200 km geen 2000km. Als het er niet uitloopt door lekkage maar echt verbruik is helpt niks meer.

Als er elke 200 km 1 liter olie door de klepstelen verdwijnt zijn de geleiders helemaal versleten en op, alhoewel ik het voor onmogelijk houd dat er zoveel olie door de klepstelen zou verdwijnen.

Ook andere olie, behalve stroop, zal ook niet meer helpen.

Ik vind het jammer voor Mirjam maar met een dergelijk olieverbruik moet je kosten maken om het te repareren. Tenzij het lekkage is bijvoorbeeld door een lekke pakking of keerring.

• André Struis
28 apr 2026 23:08

Gerard H schreef : (Bij onze M115 is het olieverbruik na preventieve vervanging in ieder geval een stukje beter geworden, hoewel het verbruik op zich nog niet hoog was) 1 op 2000 werd 1 op 5000 of zo.)

Ik had in de 80er jaren een nwe Mercedes diesel, olie verbruik was ook iets van 1 op 2000 Km. Ik vond dat veel. Volgens de Mercedes dealer deden ze er niks aan zolang het niet meer als 1 op 1000 Km was.....toen der tijd blijkbaar normaal........
Expirimenteren met een andere olie; M'n vorige VW verbruikte vanaf nieuw ook olie. De hele garantie periode heb ik die peperdure Castrol olie bijgevuld, het werd niet minder ( ik kocht het nog bij de dealer ook, om historie op te bouwen) Na de garantie periode ververst met Kendal, Gulf en Kroon....olieverbruik weg............
Mijn OM 602; als ik tot MAX bijvul, ben ik in No-time een 1/4 van de peilstok kwijt aan olie. hierna is het verbruik weg.
Zo'n motor heeft blijkbaar z'n eigen max oliepijl, alles daarboven gooit tie eruit.

Tijd voor maken pagina: 0.503 seconden
­