­

Antwoord: Ervaring met renovatie (deels) uitbesteden?

Opmerking: U plaatst het bericht als een 'gast', u kunt het bericht niet meer bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren deze stap overslaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Ervaring met renovatie (deels) uitbesteden?

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• E.A. Gielis
21 sep 2017 12:59

Cas,

Er was ooit eens iemand die mij zei, als je het niet zelf kan doen dan is een restauratie bijna nooit voor een geode prijs te doen. Wat hij hiermee wilde zeggen, de kosten voor een restauratie door een bedrijf wegen niet op tegen de waarde vermeerdering die de restaratie opleverd.

Ik weet niet wat de schade is, botsing zegt mij altijd wel veel uitdeuken, dit kost veel tijd omdat op een nettemanier voorelkaar te krijgen. Een fot zou ons zeker kunnen helpen voor een kosten inschatting, en zelfs een inschatting of het partucilier (dus privé thuis) te doen is. Ik heb redelijk wat ervaring met het wegwerken van deuken uit auto´s, dit van zeer netjes tot gewoon weg grof. Ik weet ook redelijk goed wat een schadehersteller voor zulke werk vraagt (natuurlijk doen die het "tiptop").

Als je een beetje handig bent, dan kan je er aan beginnen en heel veel kosten sparen door het of allemaal zelf te doen, of zoveel als mogelijk zelf te doen. Materiaal is vaak niet de kostepost, personeel wel.

• F.C. Pronk
21 sep 2017 11:46

Hoi Cas,

Als ik jouw vraag moet beredeneren dan kom ik op het volgende uit als je bij een bedrijf gaat uitbesteden:

Reken tussen de 25 en 50 euro per uur arbeidsloon ( verschilt per bedrijf natuurlijk).
Dat is al tussen de €200 en €400 per dag.
Dan nog de materialen die erbij komen kijken.....
Ik weet niet wat er moet gebeuren allemaal, maar je kan zelf al een aardige inschatting maken denk ik.

Spreek altijd van tevoren een prijs af, anders gaat het in de papieren lopen.

Uitbesteden is altijd duur, of je moet ergens een "mannetje" hebben natuurlijk.

Is een nieuwe casco body misschien goedkoper, meteen nieuw en goed geïsoleerd.

Maar misschien zijn er mensen op het forum die hele goedkope adresjes weten?

succes met de (moeilijke) afweging

• Cas Marien
11 sep 2017 14:14

Beste leden,

Een vriend van me heeft een hele toffe 508D met camperopbouw staan. Nu is de opbouw (door een botsing en slijtage) vrijwel geheel aan vervanging toe. Nu lijkt me dit een heel tof project, maar helaas heb ik niet genoeg tijd om alles zelf te fixen. Heeft iemand ervaring met bedrijven of personen die dit soort (custom) projecten doen? En hebben we het dan meteen over absurde bedragen of valt dat mee?

Alvast bedankt!

Groetjes Cas

Tijd voor maken pagina: 0.278 seconden
­