­

Antwoord: rdw amsterdam omkeur 608d

Opmerking: U plaatst het bericht als een 'gast', u kunt het bericht niet meer bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren deze stap overslaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: rdw amsterdam omkeur 608d

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• R.P.M. van Leeuwen
12 dec 2018 21:37

Nog even een aanvulling; het duurde ongeveer 3 weken voor dat ik de papieren binnen had .Na 2 weken werdt ik wat zenuwachtig en contact gezocht met de lokale dealer, Gomes in mijn geval. Daar het verhaal voorgelegd, en ze zouden nog eens navraag doen , volgende middag een telefoontje van gomes , dat het in behandeling was genomen , en de volgende ochtend een telefoontje van Mercedes-benz Vans .right on time had ik alle papieren binnen....ik betaalde 95 all inn bij mercedes , ik kreeg een goede 3 weken later keurig een factuur toegestuurd, dus nadat ik de papieren had ontvangen.

Over de rdw kan ik nog kwijt dat ik na de keuring een card kreeg met de gewichten en trekgewichten zoals ik het dus niet wilde hebben en waaruit duidelijk bleek dat de bfab kaart niet was overgenomen. Hier heb ik mij geheel suf over gebeld en gemaild. Uiteindelijk kreeg ik een excuus telefoontje van Rdw amsterdam , dat alsnog de bfab kaart waardes werden overgenomen... Een maand later moest ik bijna 30 euro extra betalen voor mn telefoon rekening.... dus.....

Mvgrt Rene

• Tj. Hoekstra
12 dec 2018 19:26

Twee jaar geleden eens bezig geweest met aanschaf van een 611, de bfab moest hier toen 250€ ex btw kosten (was oorspronkelijk wel een duitse import). Het ging (gelukkig) niet door, ik heb later de 614 gekocht. Hier zat al een haak onder ( met papieren vanuit DE).

• R.P.M. van Leeuwen
12 dec 2018 10:16

Hallo Ruth ik heb in totaal 95 euro betaald bij mercedes-benz nederland.Ik heb contact gelegd via mercedes-benz Vans.
Het contact ging in het begin erg moeizaam, je komt uit bij een soort van call center van personen wagens die je goedbedoeld de verkeerde kant opsturen.

Je moet je aanvraag voor bfab kaart via email/online contact richten aan mercedes -benz VANS.Ik heb uiteindelijk een mail gehad van mevrouw filemon, die ik later gesproken heb.Super aardige mevrouw die het hartstikke leuk vondt de bfab kaart aan te maken.
Eerlijkheidshalve , kwam e.e.a wel in stroom versnelling toen ik via de onderdelen balie van Gomes (mercedes-benz dealer in beverwijk) gevraagd had of de bewandelde weg weg de juiste was , en of ik beter dit via Gomes kon regelen.
Ik heb vaker e.e.a gevraagd bij Gomes , o.a de fahrzeug daten karte , dat is zeg maar het geboortebewijs van je bus , met alle gegevens erop.

Ik heb wel begrepen , dat er een groot verschil is in prijs ; Is je bus als eerste uitlevering in nederland geweest dan is die 95 euro van toepassing , ik had de mazzel dat mijn bus ooit als bus de fabriek had verlaten en in nederland is omgebouwd tot brandweer wagen. Die import bleek in de jaren 70 buiten mercedes-benz vans nederland om te zijn gegaan.De bus was dus niet bekend.Echter datum eerste afgifte van registratie was wel in nederland gedaan, notabene bij de rdw in amsterdam op het zelfde adres ...(bus is van 1975 , de keurmeester werkte er toen ook al vermoed ik)
Door dat ik in het begin van mijn eigenaars schap van de bus het probleem had dat er geen deursleutels bij de bus zaten , heb ik via gomes gevraagd of ik mischien daar de juiste portier sleutels kon bestellen. Ze hebben toen die fahrzeug daten karte opgevraagd. Helaas kon mercedes klssik teile de sleutel niet leveren .Via luuk de sleutel prof uit enschede , kon ik aan de hand van het nummer wat op die kaart stond een perfect passende sleutel bestellen , de bus kon toen ook op slot! (brandweer autos staan nooit op slot) .

Dus vraag die fahrzeugdaten kart aan, ik had van mevrouw filemon vernomen dat dit haar enorm had geholpen, e.ea uit te zoeken.
Heb je een bus met eerste uitlevering duitsland of een ander land, dan moet er inderdaad ruim 300,- betaald worden , de bus moet dan meen ik bij mercedes-benz vans in regio utrecht gewogen en gemeten worden. Dat zou in andere landen anders geregistreerd worden?

Ik moet zeggen dat men bij rdw in amsterdam , wel heel lang naar de nieuwe typeplaat hebben zitten kijken, maar zomaar de gegevens van bfab kaart overnemen.....noway... ik heb best een lang traject van bellen en mailen gehad na de omkeur, Uiteindelijk nam men wel de gegevens over van de bfab kaart, waar ik van de rdw nooit een kopie heb gehad.
Gelukkig had ik zelf 2 kopietjes gemaakt, maar het wordt gewoon ingenomen.Lijkt mij niet meer dan normaal , dat men daar een kopie maakt, maar goed over de klantvriendelijkheid heb ik al een heel epistel gewijd.

De bfab kaart is dus een 2 delige verklaring ,1 met een stikker/type plaat met de juiste nieuwe gewichten erop , en een brief waarop de trekgewichten en aslasten staan.

Volgens mij had ik destijds het juiste email adres van mercedes benz vans achtergelaten in een van die post. Is dat niet te vinden dan ga ik even voor je op zoek. Het is niet en procedure van enkele dagen hoor.....

Kortsamengevat; bfab kaartkosten;- bus eerste aflevering Nederland 95,- , eerste uitlevering buiten nederland , ruim 300,-

Heel veel succes met deze vervelende procedure, waarbij ik moet zeggen dat de hulp van Mercedes-Benz Vans super was! Van de r.d.w in amsterdam kun je rekenen op veel tegenwerking , slecht telefonisch advies , ook van het hoofdkantoor.

Uiteindelijk heb ik de juiste route vernomen van de brandweer auto handel, "|brandweer op weg"" ,die ik nog steeds dankbaar ben.
Met de bfab kaart uiteindelijk heb ik een afspraak gepland voor wijzigen kenteken bedrijfswagen bij de rdw, dat kost 56 euro.

Allinn ben je dus bijna 150,- euro kwijt. ,mits een nederlandse bus.

Succes, het gaat niet heel eenvoudig en het is allemaal niet zo voordelig .mvgrt Rene

• W.O. Velthuis
11 dec 2018 23:17

Ik weet wel dat er verschil zit tussen import en oorspronkelijk in Nederland geleverde voertuigen.

Dat kan het verschil verklaren.

• M.G. Swart
11 dec 2018 19:03

Hallo René

Wat heb jij voor die Bfabkaart betaald? En wat heeft de locale dealer voor je kunnen doen?
Ik heb nu hetzelfde verhaal met die kaart maar ik moet even €300ex aftikken terwijl ik hoor dat dit maar €65 zou moeten kosten.

Groet Ruth.

• R.P.M. van Leeuwen
25 mei 2018 22:26

Ik had inderdaad een instantie verwacht waar mensen werken met hart voor het vak , bij de meeste apk keur stations waar ik kom is een praatje altijd mogelijk ,zelfs met de rdw steekproef keurmeester.

Geen idee wat er loos was, werdt wel op geattendeerd door de truck service ,dat amsterdam tegen kon vallen , dat is dus niet gelogen. De werkplek waar ik bezig was aan de bus was maar 8 km van dit station , dus ja dan ga je niet naar friesland,of nieuwegein.. kwam na het afrekenen nog een andere dudo bus tegen op de parkeerplaats, zo zie ze nooit , en zo 2 bij de rdw...
Overigens een dikke pluim voor mercedes-benz nederland, wat een medewerking echt top! ook de lokale dealer heeft er alles aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen super service.

Bijlagen:
Tijd voor maken pagina: 0.258 seconden
­