­

Antwoord: Betrouwbare garage Noord-Holland of anders..

Opmerking: U plaatst het bericht als een 'gast', u kunt het bericht niet meer bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren deze stap overslaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Betrouwbare garage Noord-Holland of anders..

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• Henk Hoek
26 aug 2022 17:41

Kari,

Mogen we weten welke garage het is geworden?

Succes, Henk Hoek

• R.P.M. van Leeuwen
26 aug 2022 10:32

Bedankt voor je reactie Kari, fijne vakantie alvast en we vernemen graag hoe het afgelopen is.

Mvgrt Rene

• K. Ytterdal
26 aug 2022 07:31

Hartstikke bedankt voor je uitgebreide antwoord Rene! Ik heb hopelijk een goede garage gevonden (via deze forum) niet veer van de keuringstation, en hij heeft veel ervaring met oude Mercedes bussen dus ik hoop dat het goed uitkomt.
Bedankt ook voor het aanmerking betreffend oude vs nieuwe voertuigen ivm Apk, wel belangrijk en ik wist het niet.
Beste wensen,
Kari

• R.P.M. van Leeuwen
25 aug 2022 09:35

Kari , ik heb je lijst even bekeken, en ja het lijkt een hoop , maar eigenlijk ook niet... veel kleine dingetjes ook. Echter je apk station kon geen remtest doen vanwege te weinig rem druk door lekkage...Nu heb ik dat ook gehad toen ik na 3 jaar stalling noodgedwongen deze moest verlaten ...Ik heb toen de bus met een bergings truck laten af voeren naar schagerbrug vanuit velsen -noord..Mijn ""lijst "" had heel wat meer grotere zaken ondanks dat kwam het uit op 12 uur werk en incl parts op c.a 1500,- .ik had o.a hoofdrem cilinder, wielrem cilinders as afdichtingen , koppelings cilinder , en een versnellingsbak die er even af moest..,en ook div lampjes etc... . Nu is een 608d geen licht voertuig en vraag na of de garage van je keuze de 608d ook ""hebben "" kan (ik doel op hef capaciteit hefbrug niet iedere garage kan een 608 qua lengte en gewicht hebben ,en vergeet niet dat niet iedere garge een dubbellucht remtest kan uitvoeren omdat simpel weg de remtest bank te licht is! ...Een truckservice heeft dat probleem niet. Het bergingsbedrijf rekende destijds 280,- .Ik had bergingsbedrijf ""HAULO"" uit schagen gecontact en een mooie deal gemaakt . Geen haast klus en als tussen door waneer jhet kan klus geboekt..dat scheelt ook... Overigens kon Mark Sneekes nog wel een dieplader laten komen door een bevriend transport bedrijf ,prijs verschil was een paar tientjes (goedkoper)
Wel apart dat je apk station een mileu keuring opsomt...volgens mij valt je 608d daar buiten... Houdt rekening ermee dat de opgesommde problemen niet zomaar als goedkeur worden overgenomen,of wellicht te overdreven zijn...Bespreek eventueel een herkeur second opinion...Veel apk stations vergeten dat een voertuig van voor 1997 anders gekeurd hoeft te worden dan erna ..m.a.w de eisen zijn minder streng voor 1997... zie ook apk handboek rdw.
Succes hoe dan ook en neem dat remdruk verlies wel serieus... Een 608d zonder remdruk...ik zou er niet aan moeten denken... Maar ik ga er even van uit dat je zelf ook het e.e.a kan inschatten. Mijn ervaring is van een jaar of 6 geleden ,dus prijzen zijn slechts ter indicatie te gebruiken.

Mvgrt Rene

• R.D.H. Oostdam
25 aug 2022 08:11

Garage Van Varik in Hillegom

Groet Ron

• Henk Hoek
24 aug 2022 21:39

In Heemskerk zit eenmans garage Spakol, Ab Spanjaard
welke veel werkt aan oude Mercedes bussen. Vertrouwd adres.

Succes, Henk Hoek

Tijd voor maken pagina: 0.258 seconden
­