­

Antwoord: Aankoop advies

Opmerking: U plaatst het bericht als een 'gast', u kunt het bericht niet meer bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren deze stap overslaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Aankoop advies

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• P.J. Bottema
22 feb 2026 16:53

Nou erg snel ging dat niet. De beste man moest eerst nog twee weken op vakantie, en toen kon ik even niet. Maar de motor staat bij mij thuis. Het is een M115.952 met een pas gereviseerde cilnderkop en een 123 ontsteking een goed uitlaatspruitstuk en een 65 ampere dynamo. Hoe goed het blok is zie ik wel als ik de cilinderkop eraf haal. Er licht inderdaad een lpg installatie, ook te koop.
De man is bezig een 602 diesel in te bouwen. Overigens stond die bus in een kassenkomplex in Nieuweveen. Daar stonden een aantal Dudo's die ik ook op weekenden wel zie :)  Plaats zat dus als je nog een plekje zoekt voor stalling of te sleutelen. Nieuweveensjaagpad nummer 8.

Een lekuke bijkomstigheid. Het knipperlichtglas van de aanhanger was stuk en toen bedacht ik mij dat ik en een 3dprinter heb ( een Bambu x1c carbon tegenwoordig) en petg in amberkleur. dus driekwartier achter de pc, stlfile gemaakt en het kapje geprint.

• P. Spijker
21 feb 2026 07:31

Dank allen! 

Haha zo snel gaat het blijkbaar. Veel plezier ermee P. J.Bottema. En alsnog bedankt voor de tip Gerard H. Goed om in de toekomst te overwegen.

• Gerard H
20 feb 2026 15:00

Tja .. dan was jij er op tijd bij. Lijkt me een goede koop zo op het eerste gezicht.  Beter dan de oude maar complete M115 met een defect drijfstanglager die nog steeds in ons loodsje ligt. 

Is het een M115.154 ? Maar er ligt daar ook nog een lpg installatie las ik. Ook interessant voor iemand met een apk en belastingvrije benzinebus. 

• P.J. Bottema
20 feb 2026 14:39

ja mooi hoor :) Maar die haal ik morgen op.

• Gerard H
19 feb 2026 23:12

Mooi! Kijk eens hier op Marktplaats. Mogelijk een upgrade naar een wat sterker motor die al geschikt is voor lpg. Past een op een of vrijwel een op 1. Er is wel al een kaper op de kust. Bekend clublid. In ieder geval een optie die zich niet zo vaak voordoet 

• H.P. de Jong
19 feb 2026 20:18

Succes met de ombouw, veel plezier met jullie bus

Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden
­