­

Antwoord: Draaibare stoelen met onderstel

Opmerking: U plaatst het bericht als een 'gast', u kunt het bericht niet meer bewerken of verwijderen
Graag Inloggen of Registreren deze stap overslaan.
X

Onderwerp geschiedenis van: Draaibare stoelen met onderstel

Toon max. de laatste 6 berichten - (Laatste bericht eerst)

• P.J. Bottema
16 mrt 2026 12:04

Zoek eens op marktplaats, er zijn dieverse aanbieders van gebruikte stoelen uit luxe auto's. Op internet kun je ook zoeken op "draaistoelen"of "camperstoelen" ook dan vind je er genoeg. Zelf heb ik stoelen uit een VW op een Nieuw draaiplateau gemonteerd. Draaistoelen die je zo zonder aanpassingen op de stoelconsole in de 508 kunt zetten ? Ik denk dat je die nieuw niet vind. 

Klik op de link om te zien hoe ik het heb gedaan, Draaistoel

Ps. bij de APK kijken ze alleen naar de deugelijke bevestiging van de stoel en de gordels.

• H.P. de Jong
15 mrt 2026 20:19

Technisch is het geen probleem. Je bus moet voldoen aan de eisen uit het bouwjaar en APK waardig zijn.

Bij een oudere bus kun je elke deugdelijke stoel gebruiken, mits deskundig geplaatst. 
Dat betekent dat de stoelen met hun metalen frame op metalen constructie / dragende delen van de auto vast moeten zitten met gecertificeerde bouten en borgmoeren. Of in de originele gaten. 

Zelfde geldt voor gordels. Goede kwaliteit in de originele tapgaten in de B-stijl. 

Je kunt bijvoorbeeld bij De Wit gecertificeerde draaiplateau´s kopen voor bijpassende stoelen. Ook universele.
Wat daarbij op de site in de disclaimer staat vermeld kan belangrijk zijn indien van toepassing. 

• A.L. Kooistra
15 mrt 2026 09:30

Wij zijn op zoek naar draaibare stoelen voor onze Mercedses Benz 608 Dudo uit 1984. Welke stoelen zijn hiervoor geschikt en heeft iemand een plaats waar we ze kunnen vinden?
Indien gevonden 1 orginele stoel en 2zits bank in zeer goede staat te koop aangeboden.
Advies altijd welkom!

Tijd voor maken pagina: 0.261 seconden
­