­

Op zoek naar een Mercedes 508, 407 of 409 benzine om te kunnen gaan reizen

Meer
7 maanden 2 weken geleden - 7 maanden 2 weken geleden #84948 door M.B. Braanker
Beste Dubbelluchters,

Ik ben net gastlid geworden en hoop vurig op korte termijn ook als volwaardig lid toe te mogen treden tot Dubbellucht. En daarvoor wil ik graag jullie hulp inroepen.

Want, na een lange medische achtbaan, kan ik eindelijk weer dromen om te gaan reizen. Ik ben ambitieus en reken Europa, Marokko, Mauritanië en langs de laars van Italië naar Turkije en verder, totdat ik de ‘no go’ onveilige zones bereik, tot mijn reislandschap.

Maar met dromen kom je niet ver, in ieder geval niet over landsgrenzen. Dus ben ik op zoek naar een goede dubbelluchter oldtimer.

Mijn gedachten gaan daarbij uit naar een Mercedes
- model 508, 407, 409 met bol dak en (om te bouwen naar) camper,
- benzine (met in te bouwen LPG),
- stahoogte minimaal 1,76m, max 6 meter lang en max 3500 kg (B-rijbewijs).
- Daarbij staat genoeg PK om vrachtwagens in te halen én voor te blijven bij hellingen en afdalingen (z.g.z. hellingproof) ook hoog op mijn wensenlijst.
Ik wil mij de techniek van deze auto eigen maken, vanwaar ook een oldtimer, maar ik ben geen techneut. De technische staat van de auto moet dan ook wel degelijk zijn en ‘ready to go’. Qua interieur kan ik de (technische) uitdaging wel aan en lijkt het mij ook leuk om eigen ideeën hierin te kunnen verwerken.

Ik zoek al langer op de facebooksites van o.m. Dubbellucht en Rumff, Dutch firetrucks, Brandweer op weg, Marktplaats, alle andere verkoopsites en via google search, totdat ik er inmiddels scheel van zie. Wat ik daarbij wel als heel bijzonder ervaar, is dat de passie voor deze dubbelluchters maakt, dat iedereen mee wilt helpen zoeken. Durf te vragen, denk ik dan!

Dus, voordat de bussen weer in de winterstalling verdwijnen, wil ik jullie vragen of jullie zelf misschien een mooie dubbelluchter hebben waarvan jullie de verkoop overwegen? Of dat van iemand weet misschien? Is dat het geval, dan hoor ik dat graag.

Daarnaast mag ik ook op bezoek komen bij jullie Najaarsweekend. Dus hopelijk komen daar ook mooie ontmoetingen uit voort!


Met vriendelijke groet,

Maria
Laatst bewerkt 7 maanden 2 weken geleden doorM.B. Braanker.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 maanden 2 weken geleden - 7 maanden 2 weken geleden #84949 door Gerard H
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023)
Laatst bewerkt 7 maanden 2 weken geleden doorGerard H.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: M.B. Braanker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 maanden 2 weken geleden #84951 door A. Knol
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

I got my hair on my head, I got my brains, I got my ears, I got my eyes, I got my nose, I got my mouth, I got my smile
Got life, I got my life! - Nina Simone


MB T2/LN1; 611D-KA; 1996; OM364 Ladeluftkuhler Aufladung, G2/27 5-bak
De volgende gebruiker (s) zei dank u: M.B. Braanker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 maanden 2 weken geleden - 7 maanden 2 weken geleden #84952 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Laatst bewerkt 7 maanden 2 weken geleden doorW.O. Velthuis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: M.B. Braanker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 maanden 2 weken geleden - 7 maanden 2 weken geleden #84953 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Laatst bewerkt 7 maanden 2 weken geleden doorE.A. Gielis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: M.B. Braanker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 maanden 1 week geleden #84954 door M.B. Braanker
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.327 seconden
­