­

Technische vragen Mercedes 711D uit 1993

Meer
3 maanden 2 weken geleden #87073 door W. de Jong
Hallo allemaal,

Vorig jaar een Mercedes 711D personen bus uit 1993 gekocht en deze momenteel aan het ombouwen tot camper.
De carrosserie is zo goed als helemaal onder handen genomen en ik sta nu op het punt om alle techniek van de auto aan een onderzoek te onderwerpen.
Ik heb twee rechter handen en weet hoe ik moet sleutelen. Probleem is echter wel dat ik geen enkele kennis heb van deze bus en de motor in het bijzonder.
Het enige wat ik op internet heb terug gevonden is een instructie handleiding, maar deze is veel te summier om serieus te kunnen sleutelen aan de auto.
Als ik het goed begrijp zijn er op dit portaal werkplaatshandboeken beschikbaar voor leden. 
Weet iemand of deze ook beschikbaar is voor mijn auto? Zo ja, dan wordt ik graag lid van de club.

Ik heb al een aantal technische vragen en vraag me af of het handig is deze allemaal in 1 topic te zetten of dat het beter is voor iedere vraag een nieuw topic aan te maken?

Mijn eerste vraag zet ik in dit topic en wacht dan eerst even jullie advies af.
Het betreft hier een sensor welke tevoorschijn kwam toen ik het linker voorwiel demonteerde.
De sensor zit op de houder van de remblokken gemonteerd en heeft enerzijds een een elektrische kabel en anderzijds een kort staalkabeltje.
Dit staalkabeltje zit los en ik weet niet waarvoor deze is en hoe deze gemonteerd heeft gezeten.
Ik dacht dat deze sensor misschien gebruikt wordt om de slijtage van de remblokken te controleren, maar dat is wellicht erg modern voor deze auto en er is ook geen enkel lampje op mijn dashboard wat hier naar verwijst.
Wie kan mij duidelijk maken waar deze sensor voor dient en hoe deze gemonteerd hoort te zijn?
Zie bijgevoegde foto's

Bedankt alvast!



 
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 2 weken geleden #87075 door André Struis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 555 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 2 weken geleden - 3 maanden 2 weken geleden #87076 door A. Knol
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

I got my hair on my head, I got my brains, I got my ears, I got my eyes, I got my nose, I got my mouth, I got my smile
Got life, I got my life! - Nina Simone


MB T2/LN1; 611D-KA; 1996; OM364 Ladeluftkuhler Aufladung, G2/27 5-bak
Laatst bewerkt 3 maanden 2 weken geleden doorA. Knol.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 2 weken geleden #87077 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 2 weken geleden #87078 door W. de Jong
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 maanden 2 weken geleden #87079 door W. de Jong
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.439 seconden
­