­

Mercedes L406DG/35 te koop

Meer
6 jaren 10 maanden geleden - 6 jaren 10 maanden geleden #36537 door K.K. Baerwaldt
Dag dubbellucht rijders,

Hierbij bied ik te koop aan mijn "Dudo" Mercedes Benz L406DG/35. Hij is lang en hoog.

APK tot febr. 2019, 2 Zitplaatsen, Te berijden met B-rijbewijs, volledig belastingvrij. 1e toelating: december 1976.

Deze bus is als restauratie/reparatie project vorig jaar juli 2016 door mij aangeschaft via marktplaats van de 1e eigenaar als winterproject.....

De bus is een originele camper met originele striping uit die tijd. De bus heeft sinds 2000 stilgestaan in een schuur in Sprundel, Brabant.

Sinds Juli 2016 zijn de volgende werkzaamheden verricht:
Nieuwe remcilinders (4 x)
Nieuwe remschoenen (8 x)
Nieuwe koppelingnemer
Nieuwe gloeispiralen (4x)
En uiteraard Nieuwe Motorolie en filter, versnellingsbakolie, differentieelolie, nieuw dieselfilters (beiden, zowel de grote als de kleine), nieuwe radiatorvloeistof en nieuwe rem/koppelingsvloeistof.
en verder zijn nieuw: de "Kotflugels", de deuren (links en rechts) en de achterste hoeken links en rechts.
Facturen uiteraard ter inzage.

De voledige onderkant aan de linker en rechterkant bestaat uit nieuw plaatmateriaal. Voor de APK is er een deel kokerbalk vernieuwd. De bus is dus roestvrij. Afgelopen maart is de bus, na alle werkzaamheden en na 17 jaar weer voor het eerst gekeurd en direct goedgekeurd. Sinds de APK afgelopen februari is er ongeveer 750 km mee gereden, gewoon door mij voor de lol, want hij rijd geweldig!

De motor is een origineel Mercedes "Tauchgerat". Deze nieuwe Mercedes motor is er in 1987 ingezet (factuur van toen aanwezig) en heeft dus slechts 13 jaar dienst gedaan (tot 2000), hoogstwaarschijnlijk enkel in vakanties. Motor is dus in zeer goede conditie (OM 615). Ook bij de vorst van afgelopen winter doen alle 4 cilinders direct mee bij de eerste omwenteling. Versnellingbak schakelt goed en koppeling is uitstekend (grijpt vroeg aan). Remvoering en cilinders zijn rondom nieuw en hij remt dus uitstekend. Banden en reserveband zijn Michelins 6,5xR16 met diep profiel (zie fotoos)

Binnen:
Cabine is van binnen volledig en van buiten deels nieuw gespoten (vloer, dak, stijlen, enz). Dashbord als nieuw.

Het camper gedeelte (alles achter de voorstoelen) is door mij niet gedaan. Dit betekend dat alles origineel en dus zeer oud en versleten is. Er zijn achterin aanwezig: 2 koelkasten, een verwarming en een 3-pits gasstel, alles aangesloten op een LPG-dampgastank van 60 Liter. Vullen aan de pomp dus.
De bus heeft ongeloofelijk veel binnenruimte en opbergruimte en 4 ramen die je kunt open klappen.

Los heb ik er nog verschillende bruikbare (camper) onderdelen bij waaronder een porta potti, schoon drinkwatertank, een vuil drinkwatertank, voorzetramen en verscheidene L406 onderdelen zoals instrumentenpaneel, signaleringslampen, enz. Alles in overleg.

Reden van verkoop is dat wij een 4-persoonsbus gaan aanschaffen (deze is 2 persoons). Dat wordt ook zeker weer een Dudo. Dus ruilen met een andere Dudo-bus kan ook!

Van de restauratie en van de bus zelf zijn meer foto's. Deze kan ik desgewenst versturen met "wetransfer".

Voor vragen kunt u mailen of bellen op: 0610365145.

Met vriendelijke groet,

Kamiel
Laatst bewerkt 6 jaren 10 maanden geleden doorK.K. Baerwaldt.
Onderwerp is gesloten.
Meer
6 jaren 10 maanden geleden #36547 door E.A. Gielis
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Mercedes L406DG/35 te koop
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Onderwerp is gesloten.
Meer
6 jaren 10 maanden geleden #36556 door W.O. Velthuis
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Mercedes L406DG/35 te koop
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Onderwerp is gesloten.
Meer
6 jaren 10 maanden geleden - 6 jaren 10 maanden geleden #36560 door K.K. Baerwaldt
Beantwoord door K.K. Baerwaldt in topic Mercedes L406DG/35 te koop
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 6 jaren 10 maanden geleden doorK.K. Baerwaldt.
Onderwerp is gesloten.
Meer
6 jaren 10 maanden geleden #36562 door E.A. Gielis
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Mercedes L406DG/35 te koop
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Onderwerp is gesloten.
Meer
6 jaren 10 maanden geleden - 6 jaren 10 maanden geleden #36564 door W.O. Velthuis
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Mercedes L406DG/35 te koop
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Laatst bewerkt 6 jaren 10 maanden geleden doorW.O. Velthuis. Reden: informatie link toegevoegd.
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.454 seconden
­