­

Mercedes-Benz LF 408G 1971, gas, belastingvrij

Meer
6 jaren 6 maanden geleden #40013 door M.E.H. Beerens
Onderstaande bericht is gewoon eerlijk beschreven...wil er wel bij zeggen dat ik denk dat een liefhebber
met wat traanplaat en wat sleutelen de bus echt weer mooi kan krijgen..

Mijn vraagprijs is 4.500 euro, wellicht beetje veel..maar moet ergens beginnen ;)


Met pijn in mijn hart ga ik mijn Mercedes-Benz LF 408G uit 1971 weg doen.

Bijgaande heb ik de fotos van hoe hij nu is en helaas heeft het buiten staan hem geen goed gedaan.

In de loop van de jaren heb ik motorisch wat vervangen:

- nieuwe ontsteking
- bourbine- startmoter
- bougie kabels
- accu

Er ligt een nieuwe gas installatie in met twee tanks van ieder 70 liter. Deze zitten aan de achterzijde onder de bus bevestigd. Is ongeveer 20.000 km mee gereden.

Hij is belastingvrij.

Ik heb de kasten die er origineel in zaten zoveel als mogelijk bewaard.

In totaal heeft ie bijna 60.000 km gereden, toen ik hem kocht stond de teller op 26.000.

Op dit moment rijd hij niet best, 1 klep was niet optimaal meer en de huidige staat is dat er naar alle waarschijnlijkheid olie in de verbrandingskamer komt. Er komt een grote witte wolk rook uit de uitlaat als ik schakel of tot stilstand kom.
Het is nu ook niet mogelijk om ermee te rijden. Als klep vervangen wordt verwacht ik dat hij weer tip top rijdt.

Daarnaast heeft ie mij altijd goed gebracht waar ik wilde zijn :)

De apk is verlopen en heb ik niet verlengd, en hij is nu dus geschorst. Verwacht voor de apk ook geen echte problemen.
De onderkant is nog helemaal hard en de roest zit hem dus op de plekken die te zien zijn op de foto. Hij heeft helaas wat schade op de grote achterzij vleugel deuren.

Helaas ben ik al een hele tijd de deur sleutel kwijt ;( dus ik open hem nu via de ramen.

Al met al geen zaken die een liefhebber niet opgelost krijgt

Het bijzondere vooral ook zijn de omhoog gaande zij deuren (daar was ik instant verliefd op) Er zijn weinig met deze deuren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.358 seconden
­