­

aangeboden 307D kampeerbus

Meer
6 jaren 1 maand geleden #43244 door M.J. van der Ende
Ok daar gaatie 307D kampeerwagen bouwjaar '86 APK tot Augustus 2019 op Personenautokenteken.
Anders dan voorgenomen, maar een bedrijfsauto, kampeerwagen en motor samen zijn gewoon
teveel voor 1 man. Daarom zoek ik een opvolger/nieuwe baas voor Fantje.
Hij start,draait, schakelt, stuurt en remt als een tierelier, dat mag ie ook wel na een volledige revisie bij 150K,
een recent vervangen koppeling bij 200K, de montage van grotere wielen, dubbelzuiger remklauwen
met dubbele remleidingen samen met extra grote remschijven en een maar net onder de kap
passende rermbekrachtiger. Remmen doetie dus ook. Totaal gedraaid 262000
De cardanas is eerder uitgelijnd en van nieuwe lagers voorzien. De Banden zijn extra breed en prima.
De bus heeft stuurbekrachtiging, ik heb flink geinvesteerd in het stuurgedeelte, Harry v d Kraats
heeft hem weer scherp gekregen voor me. Het interieur is in oorsprong goed aangelegd met keuken, plenty kastruimte, een zolder v d kleintjes en een wc'tje. Ik vond
evenwel de treinzit met wegklaptafel voor mij niet geschikt, is nog wel aanwezig, dwz geheel nieuwe kussens
en onderstel v d tafel/bedcombi. Ik heb er een lange tot 2 p bed uitklapbare bank ingezet waar de watertank zijn plaats heeft,
en heb er wat extra ruimte ingemaakt zodat er ook wat in vervoerd kan worden. De kledingkast waar aan de onderzijde
ruimte voor een kachel is, samen met wc deur zijn er nog en kunnen zo weer worden terugezet.
Ok nu t werk. De auto was een buitenslaper. de deurbakken zijn kundig vervangen. De zijkanten zijn gerepareerd
maar kunnen beter. bovenbalk achterdeuren heb ik dicht gemaakt vraagt aandacht.De dakrand is opnieuw gekit.
De auto is einde zomer 2017 goedgekeurd door Harry, met een roestschade aantekening.
Het middengedeelte van de rondlopende buisbalk (hoe noemen jullie t) achter de motor is meteen na aankoop aangepakt.
De twee binnenspatborden -nieuwe zijn aanwezig- zijn nu aan de beurt.
Op den duur de raamlijst met ventilatiesleuven.
De auto is een open boek en kan -de juiste nieuwe baas- veel plezier geven.
De prijs is wat ie waard is. Je kan er ook meteen mee naar Frankrijk, vindt ie helemaal ok,
korte ritjes zijn een straf voor hem er zit een dubbele tank onder, samen 140 liter.
Kosten voor mij tot op heden aanschaf 2400,- laswerk 600,- recente APK 700,-
is dus 3700,- Ik wil er 2500,- voor hebben. Last but not least er is een zgan Fiamma luifel met
extra zijkant grondankers enz bij, nieuwprijs 700,-
Onderwerp is gesloten.
Meer
6 jaren 1 maand geleden #43431 door D. Stadhouders
Beantwoord door D. Stadhouders in topic aangeboden 307D kampeerbus
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Onderwerp is gesloten.
Meer
6 jaren 1 maand geleden #43982 door M.J. van der Ende
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.556 seconden
­