­

Mercedes O309B

Meer
4 jaren 5 maanden geleden - 4 jaren 5 maanden geleden #56207 door martin sanders
Mercedes O309B werd gestart door martin sanders
Dit is een Mercedes O309B, een bus met benzinemotor. Hij dateert van september 1980 en wordt volgend jaar september 40 jaar en daarmee belastingvrij. De bus valt onder de overgangsregeling.

Ik ben de derde eigenaar. Oorspronkelijk was het een politievoertuig en daarna kwam hij in bezit van de DLRG Ortsgruppe Göttingen ( goettingen.dlrg.de/ ). Met een grote rubberboot achterin en nog maar 8 stoelen ging het richting binnenwateren om als een soort baywatch toezicht uit te oefenen. Als gevolg van de financiële crisis toentertijd werd hij op non-aktief gesteld. Hij stond op het punt naar Afrika te verdwijnen toen wij een bod uitbrachten.

De bus is uitgerust met vast 2-persoons bed, zonnepaneel, Eberspacher hete lucht kachel, koelkast op 220 en dus ook een omvormer, veel opbergruimte, temperatuur gestuurde koelvin etc.
Het zonnepaneel is 195 Wp en de opbrengst wordt opgeslagen in 2 huishoudaccu's van 190 Ah elk. Om de Victron MPPT uit te lezen heb ik een Arduino gebruikt dat de gegevens op een schermpje weer geeft.
Het gewone onderhoud, zoals bijvoorbeeld remvloeistof en motorolie verversen, kleppen stellen, is allemaal relatief eenvoudig zelf te doen. De sleutel voor het kleppen stellen krijg je erbij, ik heb begrepen dat die nauwelijks nog verkrijgbaar is.
Nederlandse handleiding zit erbij.
De top is 125 km/uur maar wij vinden dat geen vakantiesnelheid. Voor de overige gegevens verwijs ik jullie naar onder meer de site van de RDW.
De apk is geldig tot 1-5-2021 en al die jaren dat ik 'm in bezit had is hij nooit afgekeurd.
De km-stand is iets meer dan 100.020.

Voor deze prachtige roestvrije bus, geheel zonder mankementen, vraag ik € 10.000. Mocht je aanvullende vragen hebben of extra foto's willen zien dan is een persoonlijk bericht de makkelijkste manier denk ik.

Laatst bewerkt 4 jaren 5 maanden geleden doormartin sanders. Reden: Op verzoek.
Onderwerp is gesloten.
Meer
4 jaren 5 maanden geleden #56215 door martin sanders
Beantwoord door martin sanders in topic Mercedes O309B
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wg ICT Moderator2
Onderwerp is gesloten.
Meer
4 jaren 5 maanden geleden #56282 door martin sanders
Beantwoord door martin sanders in topic Mercedes O309B
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Onderwerp is gesloten.
  • Maarten in 't Groen
  • Bezoeker
  • Bezoeker
4 jaren 5 maanden geleden #56283 door Maarten in 't Groen
Beantwoord door Maarten in 't Groen in topic Mercedes O309B
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Onderwerp is gesloten.
Meer
4 jaren 5 maanden geleden #56294 door W.O. Velthuis
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Mercedes O309B
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Onderwerp is gesloten.
Meer
4 jaren 5 maanden geleden #56295 door martin sanders
Beantwoord door martin sanders in topic Mercedes O309B
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Onderwerp is gesloten.
Tijd voor maken pagina: 0.332 seconden
­