­

L408G

Meer
3 jaren 5 maanden geleden #65466 door E.H.A. Hes
L408G werd gestart door E.H.A. Hes
Heb de bus ruim 16 jaar in bezit en heb er best wel een boel tijd en € in gestoken, met pijn in mijn hart de knoop door gehakt om hem te verkopen.

De motor is nog prima, bij aanschaf stond er 27.000 km op de teller, zelf heb ik er ongeveer alles bij elkaar zo een 60.000 km mee gereden, er zit een een nieuwe kop op(incl. kleppen), heb er nog 2 carburateurs bij, een nieuwe, hoofdremcilinder, oliefilter & benzinefilter net vervangen, elektrische ontsteking die makkelijk weer is te vervangen voor de ouderwetse contactpuntjes, de LPG pomp heb ik vervangen voor een nieuwe(max 600 km mee gereden na vervanging). Distributieketting is vervangen, klok km teller/snelheidsmeter is gereviseerd/vervangen via een contact van garage Wieman(garage in Amsterdam Noord, gespecialiseerd in Mercedes oldtimers). Spatbord rechts is voor de helft weer zo goed als nieuw(was weggerot en is opnieuw gelast). Het plaatwerk is echter dusdanig dat er veel aan moet gebeuren. Is momenteel geschorst, belangrijkst wat moet gebeuren voor APK, is de hoofdremcilinder vervangen + een algehele check van de remmen, daarnaast de spatborden voorwielen, en dan zou de bus in principe door de keuring komen. Heb er ook nog een rol armaflex bij van 8 m2.

vraagprijs € 1600,- = de onderdelen alleen al zijn volgens mij al meer waard, ik heb echter geen keuze, aangezien de bus volgende week maandag weg moet....:(

Edwin

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 5 maanden geleden #65475 door J.H.M. Veldman
Beantwoord door J.H.M. Veldman in topic L408G
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 5 maanden geleden #65476 door E.H.A. Hes
Beantwoord door E.H.A. Hes in topic L408G
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 5 maanden geleden #65482 door R.P.M. van Leeuwen
Beantwoord door R.P.M. van Leeuwen in topic L408G
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 5 maanden geleden #65483 door E.A. Gielis
Beantwoord door E.A. Gielis in topic L408G
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 5 maanden geleden #65484 door Gerard H
Beantwoord door Gerard H in topic L408G
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: R.P.M. van Leeuwen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden
­