­

Vervelende ervaring garage sjoerd hengst leeuwarden

Meer
2 weken 5 dagen geleden #87989 door R.L. de Weerd
[object Object] Toen garage de compressor in Amsterdam-noord een aantal jaar geleden in andere handen overging, een andere garage gezocht voor APK 1-keuring voor onze 508. Sjoerd Hengst in Leeuwarden was via sleutelweekenden verbonden aan onze club ( zag ik op de site )  dus daarheen. Wel een eindje rijden vanuit Amsterdam maar alla. We zochten een garage met een zekere binding met dit soort bussen en de club. Een paar jaar ging dat goed.Toen twee jaar geleden de eisen voor het keuren van >3500kg veranderden mocht Hengst geen APK1 meer keuren.volgens zijn eigen zeggen.Ik hoorde dat  hij niet meer APK1 mocht keuren echter pas toen ik daar aankwam nadat eerst de  afspraak per telefoon al was gemaakt.Onze bus was er al wel voor eerdere keuringen bij hem geweest. en dus bekend.Vergeten dat het een APK1 was. Raar maar kan gebeuren. Opgelost door de bus eerst helemaal  te bekijken ( een voorkeuring) en daarna naar een bekend vrachtwagenbedrijf wat wel mag keuren in de buurt te gaan.Goedgekeurd zonder 1 probleem.
Dit jaar opnieuw opgebeld en een afspraak gemaakt. Voor donderdag brengen en vrijdag ophalen. Dat leek me genoeg tijd om als er iets mis was voor de APK het te laten fiksen en de volgende dag te laten keuren.Groot was mijn verbazing toen ik ( overigens keurig) naar het treinstation werd gebracht werd verteld dat de bus in 1 keer meteen door werd gereden naar het keuringsstation, wat ook een ander was dan het jaar daarvoor. Nog snel bij het uitstappen gevraagd om in ieder geval de bandenspanning te checken en de remmen te stellen aangezien dit altijd problemen opleveren bij een keuring.
De bus werd afgekeurd en nou zal ik verder niet op de details daarvan ingaan.Laat ik het zo zeggen; dit nieuwe bedrijf  had duidelijk geen zin in een oude kampeerbus.
Wat ik slecht  vind is dat Garagebedrijf Hengst zonder enige communicatie een eigen koers vaart. Als verleden jaar er eerst een "voorkeuring "wordt uitgevoerd en in orde bevonden en daarna de bus voor keuring wordt aangeboden aan een vast adres ga ik er vanuit dat dit dit jaar zonder tegenbericht  weer gebeurt. Ik heb ook nog een keer vooraf opgebeld wat het plan precies was: donderdagochtend brengen en vrijdagmiddag ophalen en ik zou opgebeld worden over de uitslag.Geen woord over een andere handelswijze.
Vrijdag overdag overigens zelf maar gebeld  voor de uitslag.
Bij t ophalen vrijdag werd de camper bij Hengst op de brug gezet en verteld wat een paar afkeurpunten waren. "ja, ik ben t er ook niet zo mee eens maar hij vond dat nou eenmaal enz."  Ik heb specifiek naar het ( af)keuringsrapport moeten vragen wat een paar dagen later gemaild werd , dit was een kladje en nauwelijks gespecificeerd.
Het komt hierop neer: Ik heb twee dagen vrij genomen van werk, ben met de trein van Leeuwarden naar Amsterdam gegaan, daarna met de auto weer van Amsterdam naar Leeuwarden met gecharterde chauffeur , er is voor de APK niet naar gekeken.door garage Hengst..
Op deze manier kan ik ook zelf  meteen naar een keuringsstation in Amsterdam gaan, scheelt een hoop tijd en geld..En ben ik zelf bij de keuring.
Als ik van tevoren was ingelicht had ik deze afspraak nooit gemaakt .
Een mail gestuurd naar Hengst over deze gang van zaken  kreeg ik een antwoord dat hij het ook jammer vond hoe het was gegaan, dat voorkeuren maar dubbel werk was en dat ze zeker graag aan dit soort bussen sleutelen etc.etc.
Geen woord over de handelswijze en niet voorlichten.
Ik geloof wel dat Sjoerd Hengst het meent dat hij het vervelend vindt maar ik kreeg uit het antwoord niet de indruk dat er bij hem t besef was dat hij deel uitmaakte van dit probleem .Maw het was voor hem geen probleem.
Nog een mail gestuurd maar geen antwoord meer..
Op de site van Hengst staat nog steeds dat hij APK1 keurt.
(Maar niet dat hij dat ergens anders doet..)

Weet er iemand een betrouwbaar APK1 keuringsadres in de buurt van Amsterdam wat ook eventueel reparaties kan uitvoeren?
Met vr gr. Rob de Weerd.





 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 weken 4 dagen geleden - 2 weken 4 dagen geleden #87997 door Gerard H
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023)
Laatst bewerkt 2 weken 4 dagen geleden doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
20 uren 1 minuut geleden #88190 door R.D.H. Oostdam
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
19 uren 39 minuten geleden #88191 door Bart de Lange
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.380 seconden
­