- Berichten: 7869
- Ontvangen bedankjes 1004
Motor problemen 207D
- A.N. Al
- Bezoeker
-
13 aug 2017 11:07 #38431
door A.N. Al
Beantwoord door A.N. Al in topic Motor problemen 207D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Evers
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
10 aug 2017 17:40 #38355
door Evers
Beantwoord door Evers in topic Motor problemen 207D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
-
- Offline
- Platinum lid
-
- L409 op LPG
Minder
Meer
09 aug 2017 10:47 #38332
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic Motor problemen 207D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Evers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
-
- Offline
- Platinum lid
-
09 aug 2017 07:34 #38326
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Motor problemen 207D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Evers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wg ICT Moderator2
-
- Offline
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 483
- Ontvangen bedankjes 102
08 aug 2017 22:42 #38321
door Wg ICT Moderator2
Beantwoord door Wg ICT Moderator2 in topic Motor problemen 207D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Evers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Evers
- Onderwerp Auteur
- Bezoeker
-
08 aug 2017 22:31 - 08 aug 2017 22:45 #38320
door Evers
Motor problemen 207D werd gestart door Evers
Goedenavond,
Afgelopen zomer hebben wij een geweldige vakantie gehad met onze Mercedes 207d camper uit 1980. De camper hebben we dit voorjaar gekocht met 152000 km op te teller. Na een opknapbeurt van binnen (geverfd, nieuwe kussens en vloerbedekking, extra huishoudaccu etc) en een aantal onderdelen te hebben vervangen (nieuwe koppeling plaat, nieuwe v-snaar) was hij klaar voor een reis naar Frankrijk.
Tijdens de vakantie kwamen we er achter dat de camper wat olie lekte. Af en toe begon het olie lampje te branden dus hebben we regelmatig olie bijgevuld. (Via oliepeilstok was het oliepeil moeilijk te controleren) Op de terugweg naar NL ging het olie lampje weer branden, nu ging het lampje echter niet uit en voordat we een plek hadden gevonden om te stoppen langs de snelweg begon de motor een tikkend geluid te maken. Eenmaal gestopt plofte de motor en er kwam rook uit het motorblok. Bij het openen van de klep was de oliedop eraf geschoten. Op dit moment wachten we op vervangend vervoer en laten we de Mercedes terug brengen naar NL. Iemand een idee wat het probleem is en of het gerapareerd kan worden? Zelf heb ik weinig kennis van motorische mankementen.
Mvg Koen
Afgelopen zomer hebben wij een geweldige vakantie gehad met onze Mercedes 207d camper uit 1980. De camper hebben we dit voorjaar gekocht met 152000 km op te teller. Na een opknapbeurt van binnen (geverfd, nieuwe kussens en vloerbedekking, extra huishoudaccu etc) en een aantal onderdelen te hebben vervangen (nieuwe koppeling plaat, nieuwe v-snaar) was hij klaar voor een reis naar Frankrijk.
Tijdens de vakantie kwamen we er achter dat de camper wat olie lekte. Af en toe begon het olie lampje te branden dus hebben we regelmatig olie bijgevuld. (Via oliepeilstok was het oliepeil moeilijk te controleren) Op de terugweg naar NL ging het olie lampje weer branden, nu ging het lampje echter niet uit en voordat we een plek hadden gevonden om te stoppen langs de snelweg begon de motor een tikkend geluid te maken. Eenmaal gestopt plofte de motor en er kwam rook uit het motorblok. Bij het openen van de klep was de oliedop eraf geschoten. Op dit moment wachten we op vervangend vervoer en laten we de Mercedes terug brengen naar NL. Iemand een idee wat het probleem is en of het gerapareerd kan worden? Zelf heb ik weinig kennis van motorische mankementen.
Mvg Koen
Laatst bewerkt 08 aug 2017 22:45 doorEvers. Reden: Met voornaam
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.348 seconden