­

Dubbele cabine in Mercedes Vario maken.

Meer
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 3 maanden geleden #67286 door W.T.J.J. van Loon
Ik heb een vario met vastopbouw (bestelwagen) met een wielbasis van 4250mm. In verband met de wegenbelasting wil ik de bus op vrachtwagen kenteken houden. Dus ik heb het plan opgevat om 7 personen op kenteken te krijgen door een dubbele cabine in de bus te maken.

De bus heeft een schuifdeur en een grote instap. Ik kan de banken verder naar achteren maken. Het tussenschot wil ik net achter het raam plaatsen. Ik voldoe dan nog aan de inrichtingseisen van de belastingsdienst voor een dubbele cabine in bedrijfsauto's (als ik de regels goed heb bestudeerd ;-).

Is er iemand met een Vario met dubble cabine die mij wat foto's kan mailen van hoe de stoelbevestigingen onder het chassis zijn gemaakt. Ik heb er dan een beter beeld bij hoe ik e.e.a. zou kunnen maken.

Problemen is het om keuren bij de RDW. Het is geen originele Mercedes oplossing. Mercedes kan mij wat beter verder helpen als ik chassisnummer van heb van bedrijfsauto met dubbele cabine, standaard uitvoering, bij voorkeur met dezelfde wielbasis.

Veder begreep ik dat omdat de vario van voor 31-12-1997 is er geen gordels nodig zijn. Weet iemand of dat klopt?

Vast bedankt en dubble groet,

Wijnand van Loon
Tel. 0654-333769
Laatst bewerkt 3 jaren 3 maanden geleden doorW.T.J.J. van Loon.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 3 maanden geleden #67298 door G.D.K. van Egmond
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Hartelijke groet, Gerard van Egmond

L409G, M115.952, benzine en lpg, 1975, elektronische ontsteking, voormalige materiaalwagen bedrijfsbrandweer Donau Chemie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 3 maanden geleden #67300 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: G.D.K. van Egmond

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 3 maanden geleden #67301 door G.D.K. van Egmond
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Hartelijke groet, Gerard van Egmond

L409G, M115.952, benzine en lpg, 1975, elektronische ontsteking, voormalige materiaalwagen bedrijfsbrandweer Donau Chemie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 3 maanden geleden - 3 jaren 3 maanden geleden #67302 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Laatst bewerkt 3 jaren 3 maanden geleden doorE.A. Gielis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
3 jaren 3 maanden geleden #67303 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.498 seconden
­