­

Gezocht: V-snaar en achterraam 406D

Meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 11 maanden geleden #69893 door M.A. van der Haar
Goedemorgen,
ik ben Martijn en sinds gisterochtend de trotse nieuwe eigenaar van een hier welbekende 406D!
www.dubbellucht.nl/forum/aangeboden-open...n-hulp-pls?start=170

Helaas liep ik gistermiddag gelijk al tegen een euvel aan, dus ik heb me hier maar als lid aangemeld omdat er hier een hoop mensen zijn met meer kennis van zaken dan ik en ik vast nog tegen zaken zal aanlopen! Ik weet niet of ik binnen het forum op de juiste plek ben met vragen, zo niet dan hoor ik dat ook graag.

Onderweg naar zijn voorlopige eindbestemming werd de motor te snel te warm. Onder de motorkap gekeken, waar bleek dat de v-snaar ontbrak die dynamo en waterpomp aandrijft. Het probleem ontstond zo ongeveer halverwege mijn rit dus ik
vermoed dat de snaar rond dat moment verloren is geraakt. Nog een meevaller dat de boel het heelhuids heeft gered.

Nu vroeg ik mij af of iemand mij hier kan adviseren over een vervangende v-snaar. Het betreft dus een 406D met een om617 ruilmotor. Welke v-snaar heeft daar waarschijnlijk op gelegen? Lengte en breedte? Gelukkig zijn het de kosten niet maar het zijn toch wel vrij cruciale functies die nu stil liggen.

En nu ik hier dan toch ben: in het verleden is het achterraam van de camper beschadigd. Dit is wellicht te repareren maar ik denk dat het een betere optie is het raam te vervangen. Kan iemand mij in de juiste richting sturen?

Hartelijke groet,
Martijn
Bijlagen:
Laatst bewerkt 2 jaren 11 maanden geleden doorM.A. van der Haar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 11 maanden geleden #69895 door Gerard H
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023)
Laatst bewerkt 2 jaren 11 maanden geleden doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 jaren 11 maanden geleden #69896 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 11 maanden geleden #69897 door M.A. van der Haar
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 2 jaren 11 maanden geleden doorM.A. van der Haar.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 jaren 11 maanden geleden - 2 jaren 11 maanden geleden #69898 door Gerard H
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023)
Laatst bewerkt 2 jaren 11 maanden geleden doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 jaren 11 maanden geleden #69905 door M.A. van der Haar
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.311 seconden
­