- Berichten: 71
- Ontvangen bedankjes 16
Brandstof problemen
- Neelis Mennen
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Senior lid
Minder
Meer
1 jaar 5 maanden geleden #79929
door Neelis Mennen
Brandstof problemen werd gestart door Neelis Mennen
Goedemorgen allen,
Afgelopen week ging ik weer de weg op met mijn fijne busje, mijn tankmeter gaf aan dat hij nog 3/4 vol zat.
Na een tijdje gereden te hebben stopte ineens mijn motor ermee, gelukkig kon ik nog uitrollen naar de pomp.
Het leek me erg sterk dat de diesel helemaal op was nadat ik na mijn laatste rit nog volgetankt had(120 euro voel ik wel en dat vergeet ik niet zomaar ).
Verschillende keren proberen te starten maar hij kwam niet rond. Nu zag ik dat er wat luchtbellen in de brandstofslang zaten dus ben ik hem gaan ontluchten. En ja hij startte weer doorgereden naar de pomp en getankt hier ging echter nog geen 20 liter in tot vol. Zo'n 180 kilometer verder was weer hetzelfde probleem.
Gister toch nog is gekeken of er dan echt geen diesel meer in zit, echter haalde ik er toch 60 liter diesel nog uit dus dat is het probleem niet. Het lijkt mij er dus nu op dat er ergens iets fout gaat met de brandstoftoevoer en dat hij valse lucht trekt. Opmerkelijk wel dus dat dat gebeurd na zo'n 200 km gereden te hebben.
Bandstoffilter is gewoon zuiver dus daar lijkt mij het probleem niet te zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips wat hier mee te doen voordat ik mijn tank er onderuit ga halen?
Groet Neelis
Afgelopen week ging ik weer de weg op met mijn fijne busje, mijn tankmeter gaf aan dat hij nog 3/4 vol zat.
Na een tijdje gereden te hebben stopte ineens mijn motor ermee, gelukkig kon ik nog uitrollen naar de pomp.
Het leek me erg sterk dat de diesel helemaal op was nadat ik na mijn laatste rit nog volgetankt had(120 euro voel ik wel en dat vergeet ik niet zomaar ).
Verschillende keren proberen te starten maar hij kwam niet rond. Nu zag ik dat er wat luchtbellen in de brandstofslang zaten dus ben ik hem gaan ontluchten. En ja hij startte weer doorgereden naar de pomp en getankt hier ging echter nog geen 20 liter in tot vol. Zo'n 180 kilometer verder was weer hetzelfde probleem.
Gister toch nog is gekeken of er dan echt geen diesel meer in zit, echter haalde ik er toch 60 liter diesel nog uit dus dat is het probleem niet. Het lijkt mij er dus nu op dat er ergens iets fout gaat met de brandstoftoevoer en dat hij valse lucht trekt. Opmerkelijk wel dus dat dat gebeurd na zo'n 200 km gereden te hebben.
Bandstoffilter is gewoon zuiver dus daar lijkt mij het probleem niet te zitten.
Heeft iemand hier ervaring mee of tips wat hier mee te doen voordat ik mijn tank er onderuit ga halen?
Groet Neelis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
1 jaar 5 maanden geleden #79930
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Brandstof problemen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
- Offline
- Platinum lid
- L409 op LPG
Minder
Meer
- Berichten: 7516
- Ontvangen bedankjes 947
1 jaar 5 maanden geleden #79931
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic Brandstof problemen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
1 jaar 5 maanden geleden #79932
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Brandstof problemen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Neelis Mennen
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Senior lid
Minder
Meer
- Berichten: 71
- Ontvangen bedankjes 16
1 jaar 5 maanden geleden #79933
door Neelis Mennen
Beantwoord door Neelis Mennen in topic Brandstof problemen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- W.O. Velthuis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 2816
- Ontvangen bedankjes 379
1 jaar 5 maanden geleden #79934
door W.O. Velthuis
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Brandstof problemen
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.315 seconden