­

Aanschaf O309 - 508D in Zweden

  • Stan Heondeböm
  • Onderwerp Auteur
  • Bezoeker
  • Bezoeker
8 jaren 3 weken geleden #27455 door Stan Heondeböm
Aanschaf O309 - 508D in Zweden werd gestart door Stan Heondeböm
Hallo allemaal,

Ten eerste dit forum ziet er geweldig uit. Ik ben nieuw op dit forum en zal mij bij deze even kort voorstellen, ik ben nu bijna 2 jaar student in midden Zweden en ben aan het afstuderen, ik wil mijn verblijf verlengen ook omdat mijn vriendin ook in Zweden gaat studeren en ik werken in Zweden wil ervaren. Ik heb een autotechnisch achtergrond, zowel MTS als HTS afgerond, 2,5 jaar bij DAF op de fabriek gewerkt ik ben ook eigenaar van een DAF 66, auto van de zaak geweest ;) Voor mijn verblijf in Zweden heb ik een bijzonder idee, ik wil een jaar in een camper gaan wonen en heb een MB 508, O309 met OM 314 op het oog, daarover heb ik wat vragen waarbij jullie mij hopelijk kunnen helpen :).

Vorige week heb ik een bezoek gebracht aan het oude beestje, hij staat te koop omdat de camper niet functioneert met kleine kinderen, geen aparte slaapruimtes. Het gaat om een omgebouwde bus die jaren heeft gediend om gehandicapte kinderen op te halen. Nu zul je wellicht denken, midden zweden, sneeuw, koud en vooral zout, maar niets is minder waar, hier gebruiken ze juist niet of nauwelijks zout op de wegen omdat het te koud is.

Hij ziet er goed uit en is goed uitgerust, 7 m lang, geisoleerd van onder tot boven (ook ramen), ventilatie op zonnencellen, verwarming op zowel gasolie als 230 V mogelijk,met vloerverwarming op thermostaat geregeld, verswatervoorziening, luifel, koelkast met vriesvak ook zowel op gasolie als electriciteit. Zit geen douche in, wel een wasbakje en geen vaste toilet en daarom ook geen vuilwater tank. Daar kan ik mee leven, ik zal wat creatief moeten zijn, maar zeker als mijn vriendin een kamertje krijgt red ik mij daar wel mee.