­

Voorstellem en wat vragen L407

Meer
5 jaren 5 maanden geleden #49206 door Rein van Belle
Goeidedag, ik ben Rein, woon op Sotra, bij Bergen in Noorwegen en heb net een 407 gekocht.
Het is een 76 er die oorspronkelijk door Sivilforsvaret (denoorse BB) gebruikt is en daarom maar 66.000 gelpen heeft.De bus maakt een eerlijke en harde indruk,ik heb ook onder de bus liggen peuteren en onder de losse unterbodenschutz zat aangeroest ,maar wel hard staal, ik heb eerder een w123 gehad, dus dat was een meevaller !
De bus is nu nog een 3 zits bestelauto, mijn plan is hem om te keuren met meer zitplaatsen en er een rudimentaire camper inbouw in te bouwen, vooral voor familiebezoek in Nederlan en uitjes hier. Vast water ,gas douche en verwarming( er zit overigens een webasto in, waarvan ik niet weet of en hoe hij werkt )hecht ik niet zo aan, we hebben wel goede slaapzakken....
Ik zie dat veel mensen hun auto s betimmeren,is dat voor t mooi of heeft het verder ook een functie.
Ik ben zelf nogal beducht voor roest in holle ruimtes, en alleen al daarom niet enthousiast over betimmeren. Ook ben ik benieuwd over de invloed van isolatie op roest, omdat ik vaak bij wat oudere camperbusjes heb gezien dat de zijwanden ter hoogte van de vloer doorroesten, kan dat komen doordat de isolatie vocht vasthoudt of door condens door gebrekkige isolatie.
Ik ga zowiezo wat bitumen plaatjes plakken om het koektrommel geluid te verminderen.
Ik heb eerder wel een 306 harburger gehad met open laadbak en een 300tdt ex taxi, maar dit is mijn eerste bus.
schema s en een bouwtekening van de tank zoek ik ook,want al rijdt de auto prima, als de tank verder dan half leeg is, neemt het vormogen plotseling sterk af, dus ik vermoedt een probleem in de aanvoerslang inde tank.
iedereen bedankt voor het lezen en ik hoop lang en veel plezier te hebben van deze bus

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 jaren 5 maanden geleden #49221 door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic Voorstellem en wat vragen L407
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
5 jaren 5 maanden geleden #49228 door Rein van Belle
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.337 seconden
­