­

Advies kopen van een 508D

Meer
10 maanden 2 weken geleden #83027 door J.P. Boskma
Dag forum bezoekers,

Ik en mijn vader lopen al een tijdje met het idee om samen een camper busje te gaan bouwen. Ons idee was eerst om een relatief nieuwe bus te kopen met rond de 1/2 ton op de teller en die om te toveren tot een mooie camper bus.
Nu zijn we een week terug wezen kijken bij een oude 508 brandweerwagen in de zelfde prijs categorie en we waren meteen verliefd, waar de nieuwe busjes een gebrek hebben aan sier en charme heeft de 508 er een overvloed aan. De voornaamste reden dat we voor een zelfbouw bus gaan is omdat alle prefab busjes ons veel te strak en sfeerloos is, dus zo'n 508 valt precies in ons straatje.

Nu zijn er jammer genoeg wel een paar nadelen aan een inmiddels 40 jaar oude bus vergergeleken met een nieuwe, voornamelijk het gebrek aan snelheid en stuurbekrachtiging. Daarom luid mijn eerste vraag ook: wat voor ervaring hebben jullie met het rijden van een 508 of vergelijkbaar? Als wielrenners houden we van de bergen dus we zijn ook zeker van plan om met de camper de hoogte in te gaan.
Hoe zit het verder met het onderhouden/ reviseren? We zijn beide wel redelijk technisch onderbouwd maar een echte vakman durf ik ons niet te noemen. Maar toch zie ik het als een leuke uitdaging om er aan te sleutelen, en ben ook zeker bereid om er tijd in te steken.En wat zijn punten waar ik extra op moet letten bij een eventuele aankoop?

Ik zou graag wat ervaringen en adviezen van jullie ontvangen

Groet, jelle

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 maanden 2 weken geleden - 10 maanden 2 weken geleden #83028 door W.O. Velthuis
Beantwoord door W.O. Velthuis in topic Advies kopen van een 508D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
Laatst bewerkt 10 maanden 2 weken geleden doorW.O. Velthuis.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 maanden 2 weken geleden - 10 maanden 2 weken geleden #83029 door A. Knol
Beantwoord door A. Knol in topic Advies kopen van een 508D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

I got my hair on my head, I got my brains, I got my ears, I got my eyes, I got my nose, I got my mouth, I got my smile
Got life, I got my life! - Nina Simone


MB T2/LN1; 611D-KA; 1996; OM364 Ladeluftkuhler Aufladung, G2/27 5-bak
Bijlagen:
Laatst bewerkt 10 maanden 2 weken geleden doorA. Knol.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 maanden 2 weken geleden #83031 door E.A. Gielis
Beantwoord door E.A. Gielis in topic Advies kopen van een 508D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 maanden 2 weken geleden - 10 maanden 2 weken geleden #83042 door H.P. de Jong
Beantwoord door H.P. de Jong in topic Advies kopen van een 508D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Met vriendelijke groet, Hans Peter
Laatst bewerkt 10 maanden 2 weken geleden doorH.P. de Jong.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
10 maanden 2 weken geleden - 10 maanden 2 weken geleden #83043 door H.P. de Jong
Beantwoord door H.P. de Jong in topic Advies kopen van een 508D
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Met vriendelijke groet, Hans Peter
Laatst bewerkt 10 maanden 2 weken geleden doorH.P. de Jong.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.368 seconden
­