­

Chassisnummercheck en red flags

Meer
7 maanden 1 week geleden #84956 door M.B. Braanker
Beste Dubbelluchters,

Hopelijk kunnen jullie mij adviseren?

Afhankelijk van de ‘red flags’ die eventueel door jullie opgezet worden, wil ik een reis van drieënhalf uur (dus tot zeven uur retour) overwegen om een goed ogende dubbelluchter te gaan bezichtigen. En natuurlijk een miskoop voorkomen!

Ik ben op zoek naar een 508, 407 of 409 (zie hulpvraag hiervoor), maar vanwege mijn benzinevoorkeur heb ik een ruimere slag. Welnu, zo kwam ik vanochtend bij een mooie 406 Benzine/LPG, strak in de lak en interieur (zo goed als af).

Hij oogt als een Düsseldorfer met een bestelwagencarrosserie met 4 scharnierende deuren en achter een scharnierende deur. De motor zal een M115 of M121 moeten zijn, vanwege de benzine-uitvoering. Het oude kentekennummer is bekend en kentekenbewijs en de verzekeringspolis uit Polen heb ik zojuist ontvangen in kopie. Het kentekenbewijs vermeld bouwjaar 1971, 66 kw (dus wrschlk 90 pk), 2277 cc, max en actuele gewicht 3450 kg.

Waar ik mee zit is het op het kenteken vermelde chassisnummer 30911613077723. Hij is van Duitse makelaardij (3), jaarlijks minder dan 1000 geproduceerd (9), en dan kom ik bij de uitvoering (116-13). Volgens de documentatie (op dubbellucht, zie bijgaand) zou de 309 116-13 passen bij een L408 [niet duidelijk leesbaar 406?], uitvoering ‘Van body with sliding doors’ en in het bijzonder met een OM621 of M615 (diesel dus).

Daarmee dus mijn eerste vragen:
Klopt mijn lezing van dit chassisnummer in combinatie met deze documentatie of zou iemand dit chassisnummer kunnen ontleden voor mij?

Verders:

Het transport zou ik in dit geval eenvoudig geregeld kunnen hebben. Hij wordt na koop door de verkoper hier op trailer gebracht.

Er zitten dan nog wel behoorlijk wat toeters en bellen bij de invoer, keuring en camper-kentekenregistratie. Van het gassysteem zijn geen papieren voorhanden. Dus daar moet hij door de RDW nog op worden gekeurd qua aanpassing. Hij is inmiddels grotendeels ingericht als camper en voldoet daarbij aan de campereisen van de RDW en Belastingdienst. Hij staat nog niet als zodanig op campergeregistreerd op kenteken. Het zou oorspronkelijk in eigendom zijn geweest bij de brandweer.

Welke beren zien jullie op de weg bij de RDW-invoer, keuring en camperregistratie en wat zal ongeveer de te verwachten trajectduur zijn hierbij voor de RDW?

Besluitend staat de wagen al een jaar te koop en is hij ook zonder biedingen gebleven op veilingen. Als jullie dit alles lezen, wat zijn jullie bedenkingen hierbij waar ik op moet letten?

Alvast bedankt voor jullie input!

Mvg Maria

This browser does not support PDFs. Please download the PDF to view it: Download PDF

Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 maanden 1 week geleden #84958 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)
De volgende gebruiker (s) zei dank u: M.B. Braanker

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 maanden 1 week geleden - 7 maanden 1 week geleden #84960 door Gerard H
Beantwoord door Gerard H in topic Chassisnummercheck en red flags
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023)
Laatst bewerkt 7 maanden 1 week geleden doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 maanden 1 week geleden - 7 maanden 1 week geleden #84963 door H.P. de Jong
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Met vriendelijke groet, Hans Peter
Laatst bewerkt 7 maanden 1 week geleden doorH.P. de Jong. Reden: Aanvullingen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 maanden 1 week geleden #84964 door W.O. Velthuis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Wouter Velthuis
Mercedes L508DG 'Deutsches Rotes Kreuz' (1979)
Mercedes L508DG camper (1974)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
7 maanden 1 week geleden - 7 maanden 1 week geleden #84965 door Gerard H
Beantwoord door Gerard H in topic Chassisnummercheck en red flags
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groet, Gerard
L409/M115.954, 1977, benzine/LPG (2014/2017 injectie), as (1:4,1) (2013), 6.00R16, 3 elektrische fans (2015), cruise control John Gold (2018), 2e LPG tank (2018), solar 285W (2019), compressorkoelkast (2020), geharde zetels (2023)
Laatst bewerkt 7 maanden 1 week geleden doorGerard H.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.401 seconden
­