­

Cardanas voor 407D + om603 + 711.113

Meer
4 maanden 3 dagen geleden #86829 door D Spaans
Goedenavond heren,

Ik ben sinds september in het bezit van een 407D camper. Erg leuk ding, vrijwel geen roest, gezellige inrichting, en voorzien van het een en ander, zoals een zonnepaneel, dieselkachel, imperiaal, etc. Deze Dudo had ik gekocht in de wetenschap dat er een OM616 in zat met een lekke koppakking. Gezien de significante geluidsproductie van de OM616 en het beperkte vermogen en koppel, leek het me een vermakelijk idee om er een OM603 in te bouwen. Het achterliggende idee is dat de OM603 vanwege de zes cilinders en het nieuwere ontwerp, minder trillingen, meer vermogen en meer koppel genereert, waardoor de bus, in combinatie met een versnellingsbak met overdrive, een stuk rustiger en sneller zou moeten zijn. Dus, zo gezegd, zo gedaan. Alleen de andere versnellingsbak nog; de motor zit erin en is echt wel indrukwekkend, kan weer prettig met het verkeer meekomen. Al een paar honderd kilometer mee gereden, dus de rest van de aandrijving lijkt tot dusver ook opgewassen tegen het toegenomen koppel. Alleen de andere versnellingsbak (711.113) ligt nog te wachten totdat ik hier tijd voor heb om deze in te bouwen. En hier gaat ook mijn vraag over. Want er zijn nog twee uitdagingen: de nieuwe versnellingsbak is een stukje langer dan de oude 711.100-bak, dus moet de cardanas wat korter zijn. Weet iemand toevallig of er een cardanas is die voor mijn situatie past? Ik kan mijn oude laten inkorten, maar dat is hoop gedoe, dus liever niet. En ik ben ook nog op zoek naar een versnellingspook inclusief mechanisme die compatibel is met een 711.113 en een 407D (als deze überhaupt bestaat).

Grtz, Donald

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
4 maanden 3 dagen geleden #86830 door André Struis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 555 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.291 seconden
­