- Berichten: 1803
- Ontvangen bedankjes 254
Cardanas voor 407D + om603 + 711.113
- André Struis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
01 jan 2024 21:44 #86830
door André Struis
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
Beantwoord door André Struis in topic Cardanas voor 407D + om603 + 711.113
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
01 jan 2024 21:29 #86829
door D Spaans
Cardanas voor 407D + om603 + 711.113 werd gestart door D Spaans
Goedenavond heren,
Ik ben sinds september in het bezit van een 407D camper. Erg leuk ding, vrijwel geen roest, gezellige inrichting, en voorzien van het een en ander, zoals een zonnepaneel, dieselkachel, imperiaal, etc. Deze Dudo had ik gekocht in de wetenschap dat er een OM616 in zat met een lekke koppakking. Gezien de significante geluidsproductie van de OM616 en het beperkte vermogen en koppel, leek het me een vermakelijk idee om er een OM603 in te bouwen. Het achterliggende idee is dat de OM603 vanwege de zes cilinders en het nieuwere ontwerp, minder trillingen, meer vermogen en meer koppel genereert, waardoor de bus, in combinatie met een versnellingsbak met overdrive, een stuk rustiger en sneller zou moeten zijn. Dus, zo gezegd, zo gedaan. Alleen de andere versnellingsbak nog; de motor zit erin en is echt wel indrukwekkend, kan weer prettig met het verkeer meekomen. Al een paar honderd kilometer mee gereden, dus de rest van de aandrijving lijkt tot dusver ook opgewassen tegen het toegenomen koppel. Alleen de andere versnellingsbak (711.113) ligt nog te wachten totdat ik hier tijd voor heb om deze in te bouwen. En hier gaat ook mijn vraag over. Want er zijn nog twee uitdagingen: de nieuwe versnellingsbak is een stukje langer dan de oude 711.100-bak, dus moet de cardanas wat korter zijn. Weet iemand toevallig of er een cardanas is die voor mijn situatie past? Ik kan mijn oude laten inkorten, maar dat is hoop gedoe, dus liever niet. En ik ben ook nog op zoek naar een versnellingspook inclusief mechanisme die compatibel is met een 711.113 en een 407D (als deze überhaupt bestaat).
Grtz, Donald
Ik ben sinds september in het bezit van een 407D camper. Erg leuk ding, vrijwel geen roest, gezellige inrichting, en voorzien van het een en ander, zoals een zonnepaneel, dieselkachel, imperiaal, etc. Deze Dudo had ik gekocht in de wetenschap dat er een OM616 in zat met een lekke koppakking. Gezien de significante geluidsproductie van de OM616 en het beperkte vermogen en koppel, leek het me een vermakelijk idee om er een OM603 in te bouwen. Het achterliggende idee is dat de OM603 vanwege de zes cilinders en het nieuwere ontwerp, minder trillingen, meer vermogen en meer koppel genereert, waardoor de bus, in combinatie met een versnellingsbak met overdrive, een stuk rustiger en sneller zou moeten zijn. Dus, zo gezegd, zo gedaan. Alleen de andere versnellingsbak nog; de motor zit erin en is echt wel indrukwekkend, kan weer prettig met het verkeer meekomen. Al een paar honderd kilometer mee gereden, dus de rest van de aandrijving lijkt tot dusver ook opgewassen tegen het toegenomen koppel. Alleen de andere versnellingsbak (711.113) ligt nog te wachten totdat ik hier tijd voor heb om deze in te bouwen. En hier gaat ook mijn vraag over. Want er zijn nog twee uitdagingen: de nieuwe versnellingsbak is een stukje langer dan de oude 711.100-bak, dus moet de cardanas wat korter zijn. Weet iemand toevallig of er een cardanas is die voor mijn situatie past? Ik kan mijn oude laten inkorten, maar dat is hoop gedoe, dus liever niet. En ik ben ook nog op zoek naar een versnellingspook inclusief mechanisme die compatibel is met een 711.113 en een 407D (als deze überhaupt bestaat).
Grtz, Donald
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.440 seconden