­

Onervaren en toch willen gaan kijken

Meer
2 maanden 3 weken geleden #87298 door Niels Huizinga
Goededag, 

Wij zijn een (veel) reizend gezin die nu een gewone camper hebben. Echter willen wij graag een degelijkere camper en dan bij voorkeur een oldtimer. 

Echter, ik heb er nog weinig verstand van. Ik weet een beetje hoe het een en ander in elkaar zit, maar daar houd het ook mee op. Met oldtimers heb ik nog nooit gewerkt en ik ben ook niet thuis in de waardes, deze verschillen nogal, en die ik heb gezien is redelijk aan de prijs. Maar waar kan ik de prijs een beetje op baseren?

nu heb ik een 508 camper gezien met een 613 motor. Maar daar heb ik op voorhand al een paar vragen over. Ik ga er volgende week kijken als ik in NL ben: 

- waar moet ik op letten bij het bekijken en zijn er bedrijven die bijvoorbeeld de camper willen bekijken voor mij om te zien wat de staat is. (Vooral motorisch en technisch)
- er staat op het RDW dat het tot +\- 5 ton mag wegen, echter weegt hij dit al bijna. Ik heb het RDW gebeld en die zeggen dat hij dan waarschijnlijk terug is gekeurd vanaf 8,5 ton, maar 100% zeker weten doen ze het niet. Op combinatiegewicht staat nu 8,5 ton en op 2 verschillende typeplaatjes die op de camper zitten staat 1 keer 7725 kg (plaatje) en 1 keer 5 ton (sticker). (Zie bijlage) Wat is waar? De verkoper kan het nu niet aanvragen omdat hij op handelskenteken staat.
- ik wil me graag gaan verdiepen in de motor als ik zn oldtimer heb aangeschaft, maar nu weet ik er nog weinig van. Waar moet ik op letten? En eigenlijk dezelfde vraag over de carosserie, waar mag beslist geen roest zitten? 

ik hoor graag jullie advies voor deze leek op dit gebied. 

Alvast bedankt

Mvg Niels
 
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 maanden 3 weken geleden - 2 maanden 3 weken geleden #87299 door H.P. de Jong
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Met vriendelijke groet, Hans Peter
Laatst bewerkt 2 maanden 3 weken geleden doorH.P. de Jong.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 maanden 3 weken geleden #87300 door H.P. de Jong
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Met vriendelijke groet, Hans Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 maanden 3 weken geleden #87301 door H.P. de Jong
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Met vriendelijke groet, Hans Peter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 maanden 3 weken geleden #87302 door André Struis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 555 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Niels Huizinga

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
2 maanden 3 weken geleden #87303 door Niels Huizinga
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.382 seconden
­