- Berichten: 7113
- Ontvangen bedankjes 986
L409 kopen met motorschade?
Minder
Meer
06 mrt 2024 15:09 - 06 mrt 2024 15:10 #87485
door Gerard H
Beantwoord door Gerard H in topic L409 kopen met motorschade?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Laatst bewerkt 06 mrt 2024 15:10 doorGerard H.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
- Offline
- Platinum lid
- L409 op LPG
Minder
Meer
- Berichten: 7753
- Ontvangen bedankjes 977
06 mrt 2024 09:45 #87475
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic L409 kopen met motorschade?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stef van Herk
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
Minder
Meer
- Berichten: 5
- Ontvangen bedankjes 0
05 mrt 2024 21:56 #87474
door Stef van Herk
Beantwoord door Stef van Herk in topic L409 kopen met motorschade?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- P.J. Bottema
- Offline
- Platinum lid
- L409 op LPG
Minder
Meer
- Berichten: 7753
- Ontvangen bedankjes 977
05 mrt 2024 20:41 #87472
door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic L409 kopen met motorschade?
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stef van Herk
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
Minder
Meer
- Berichten: 5
- Ontvangen bedankjes 0
05 mrt 2024 18:11 #87471
door Stef van Herk
L409 kopen met motorschade? werd gestart door Stef van Herk
Dag Dubbelluchters,
Ik ben van thuis uit opgevoed dat (brandweer)busjes beter zijn dan auto's en nu ik op zoek ben naar een eerste voertuig als 18-jarige mijn zinnen gezet op een T2.
Natuurlijk een tijd lang marktplaats, mobile.de en autoscout in de gaten gehouden en lijk nu een L409 (Ziegler brandweeruitvoering) met M115.954 en exterieur in redelijke staat gevonden te hebben. Het verhaal van de verkoper daarentegen baart me enkele zorgen: enkele jaren geleden is de koppakking wegens witte rook uit de uitlaat vervangen, en sindsdien niet veel meer mee gereden. Ik ben nu 2x wezen kijken en 1x een proefrit van redelijke lengte gemaakt, waarna er een vleugje koelvloeistof in de motorruimte te ruiken was. Verder liep 'ie niet warm en hij rookte ook niet wit maar het koelvloeistofpeil (alleen gecontroleerd bij 2e bezichtiging), leek me nogal laag: zichtbaar onder vuldop radiateur maar ook onder de bovenkant van de toevoerslang van de radiateur.
Iemand bekend met deze motor(en), of iemand kennis over normaal koelvloeistofpeil in deze motoren? Of dat deze na een tijdje stilstaan teruglopen in een holle ruimte oid/altijd koelvloeistof zweten?
Wat dat betreft als jonge enthousiasteling niet bang van een kop of zelfs motor wisselen, maar liever niet natuurlijk
En hoe is de beschikbaarheid voor dit soort motoren en onderdelen zoals een cilinderkop 2ehands (evt op dit forum)? Ik krijg online niet veel gevonden, dan wel is het voor andere type M115, heb ergens gelezen dat het vliegwiel sowieso anders is in bussen tov auto's (W115/280) maar zou bijv de kop wel uitwisselbaar zijn bij dezelfde cilinderinhoud?
Mocht er iemand nog een L409 Ziegler (motorblok/cilinderkop/aandrijflijn) te koop hebben/weten te staan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Het voorjaarstreffen binnekort ben ik ook van plan heen te gaan, maar liever natuurlijk met eigen bus!
Een heleboel vragen, ik hoor graag iedereens mening/bevindingen/antwoorden!
Met vriendelijke groet,
Stef
Ik ben van thuis uit opgevoed dat (brandweer)busjes beter zijn dan auto's en nu ik op zoek ben naar een eerste voertuig als 18-jarige mijn zinnen gezet op een T2.
Natuurlijk een tijd lang marktplaats, mobile.de en autoscout in de gaten gehouden en lijk nu een L409 (Ziegler brandweeruitvoering) met M115.954 en exterieur in redelijke staat gevonden te hebben. Het verhaal van de verkoper daarentegen baart me enkele zorgen: enkele jaren geleden is de koppakking wegens witte rook uit de uitlaat vervangen, en sindsdien niet veel meer mee gereden. Ik ben nu 2x wezen kijken en 1x een proefrit van redelijke lengte gemaakt, waarna er een vleugje koelvloeistof in de motorruimte te ruiken was. Verder liep 'ie niet warm en hij rookte ook niet wit maar het koelvloeistofpeil (alleen gecontroleerd bij 2e bezichtiging), leek me nogal laag: zichtbaar onder vuldop radiateur maar ook onder de bovenkant van de toevoerslang van de radiateur.
Iemand bekend met deze motor(en), of iemand kennis over normaal koelvloeistofpeil in deze motoren? Of dat deze na een tijdje stilstaan teruglopen in een holle ruimte oid/altijd koelvloeistof zweten?
Wat dat betreft als jonge enthousiasteling niet bang van een kop of zelfs motor wisselen, maar liever niet natuurlijk
En hoe is de beschikbaarheid voor dit soort motoren en onderdelen zoals een cilinderkop 2ehands (evt op dit forum)? Ik krijg online niet veel gevonden, dan wel is het voor andere type M115, heb ergens gelezen dat het vliegwiel sowieso anders is in bussen tov auto's (W115/280) maar zou bijv de kop wel uitwisselbaar zijn bij dezelfde cilinderinhoud?
Mocht er iemand nog een L409 Ziegler (motorblok/cilinderkop/aandrijflijn) te koop hebben/weten te staan hoor ik dat natuurlijk ook graag. Het voorjaarstreffen binnekort ben ik ook van plan heen te gaan, maar liever natuurlijk met eigen bus!
Een heleboel vragen, ik hoor graag iedereens mening/bevindingen/antwoorden!
Met vriendelijke groet,
Stef
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.308 seconden