­

Monteur voor oude Mercedes in Spanje (versnellingsbak en remmen)

Meer
22 mei 2024 12:29 #88257 door Wendy Ketawa
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 mei 2024 11:57 - 21 mei 2024 11:58 #88238 door E.A. Gielis
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)

MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Laatst bewerkt 21 mei 2024 11:58 doorE.A. Gielis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Wendy Ketawa

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
21 mei 2024 11:36 #88237 door Wendy Ketawa
Hoi Allemaal, 

Via dit bericht hoop ik dat iemand mij kan helpen met een goede monteur voor een oude Mercedes in Spanje of Portugal, voor mijn tweede versnelling (die er uitschiet wanneer ik van een heuvel of berg afrijd) en het nakijken van mijn remmen en stuur en het verwisselen van een band. 

Ik ben sinds twee jaar trotse eigenaar van een Mercedes MB100 uit 1994. Het is een super auto en ik zorg er goed voor, maar sinds een tijdje geeft de tweede versnelling problemen; wanneer ik naar beneden rijd op een helling dan schiet de tweede versnelling in de neutraal, waardoor ik niet op de versnellingsbak kan remmen. Dit komt waarschijnlijk door een versleten rubbertje. Hiervoor heb ik een monteur nodig in Spanje of Portugal (liefst omgeving Andalusia, Zuid-Spanje), die dit soort auto’s goed kent.

De afgelopen weken ben ik van monteur naar monteur gegaan en niemand kan mij helpen. Ik kom vanuit Marokko, sinds ik daar bij een monteur ben geweest heeft de auto ook andere problemen. Ik vertrouw mijn auto niet meer. 

Het is bizar, maar toen ik mijn auto in eerste instantie terug kreeg zat er geen gaspedaal meer op! Deze bleek de monteur door midden gebroken te hebben. Kort daarna hielden mijn remmen er volledig mee op in de bergen, doodeng! Volgens een andere monteur in Marokko zou de remschijf verdraaid zijn van mijn rechterwiel, maar na met zijn leidinggevende gesproken te hebben kwam hij daarop terug en zei dat mijn remmen in orde waren (zie video voor de remschijf). Mijn stuur vertrouw ik ook niet helemaal en ik heb een lichte scheur in een van mijn achterbanden. 

In deze omgeving kan ik geen monteur vinden die mijn auto kent en mij hiermee echt kan helpen. Als iemand tips heeft, elke tip is welkom, dan heel graag!

Groetjes, 
Wendy

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.307 seconden
­