- Berichten: 8
- Ontvangen bedankjes 1
APK-1 en storing....
- Marc Nederkoorn
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
Minder
Meer
26 aug 2024 15:52 #89492
door Marc Nederkoorn
Beantwoord door Marc Nederkoorn in topic APK-1 en storing....
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc Nederkoorn
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
Minder
Meer
- Berichten: 8
- Ontvangen bedankjes 1
26 aug 2024 15:49 #89491
door Marc Nederkoorn
Beantwoord door Marc Nederkoorn in topic APK-1 en storing....
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Struis
- Offline
- Platinum lid
Minder
Meer
- Berichten: 1760
- Ontvangen bedankjes 250
26 aug 2024 13:02 #89488
door André Struis
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
Beantwoord door André Struis in topic APK-1 en storing....
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Bremer 307D half integraal opbouw, met OM 602.940, 5-bak, aangepaste water- olie koeling, 90 Amp. dynamo, 230 volt motor verw. E-stuur-bekr., AGM accu's, 925 watt SP, LPG onderbouw, 1x LPG koelkast, 1 x comp. koelkast, 300 + 3000 Watt 12/230 V omv. 2 Kw diesel-kachel
Vriendelijke groet,
André Struis
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
26 aug 2024 12:11 #89484
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic APK-1 en storing....
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc Nederkoorn
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
Minder
Meer
- Berichten: 8
- Ontvangen bedankjes 1
26 aug 2024 11:46 #89483
door Marc Nederkoorn
Beantwoord door Marc Nederkoorn in topic APK-1 en storing....
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E.A. Gielis
- Offline
- Platinum lid
26 aug 2024 10:40 - 26 aug 2024 10:41 #89482
door E.A. Gielis
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Beantwoord door E.A. Gielis in topic APK-1 en storing....
Log aub in om antwoorden te kunnen zien
Groetnis fan Alex uet Koenigswinter (GER)
MB L508DG Bj86 OM314A, met 40:11 --> 3,636 dif en 6.5R16 Banden (2950Wb, Bus Hoog-Hoog, 9-zits)
De Donor MB L508DG Bj84 OM314, met 41:10 --> 4,100 dif en 6.5R16 Banden (3500Wb, Pick-up Laag-Laag, 7-zits)
Laatst bewerkt 26 aug 2024 10:41 doorE.A. Gielis.
De volgende gebruiker (s) zei dank u: Marc Nederkoorn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marc Nederkoorn
- Onderwerp Auteur
- Offline
- Gebruiker
Minder
Meer
- Berichten: 8
- Ontvangen bedankjes 1
26 aug 2024 10:17 #89480
door Marc Nederkoorn
APK-1 en storing.... werd gestart door Marc Nederkoorn
Hallo allemaal,
De eerste vakantie met de Vario 818D van 2011 zit erop. Zeer goed bevallen en ook blijkt de zelfbouw nagenoeg probleemloos. Nagenoeg dus....
Na zo'n 2000 km een oranje knipperend motorblokje. Dus in Zwitserland toch maar even laten uitlezen bij een MB garage. Blijkt de melding 'AdBlue van onvoldoende kwaliteit of NOx sensor'. Slechte AdBlue is nagenoeg onmogelijk, en die sensor heeft het dus eigenlijk altijd netjes gedaan. Ik dacht evt ook aan een tank mindere kwaliteit diesel uit Italië.
Met een verse tank diesel was lampje even uit (hoera!) maar kwam weer terug. Dus wat is wijsheid?
Tevens is de APK (zwaarder dan 3500kg) aanstaande.
Dus: wie heeft er tips voor een goede specialist hier in de (ruime) omgeving van Rosmalen die ik om raad kan vragen?
Dank en groet,
Marc
De eerste vakantie met de Vario 818D van 2011 zit erop. Zeer goed bevallen en ook blijkt de zelfbouw nagenoeg probleemloos. Nagenoeg dus....
Na zo'n 2000 km een oranje knipperend motorblokje. Dus in Zwitserland toch maar even laten uitlezen bij een MB garage. Blijkt de melding 'AdBlue van onvoldoende kwaliteit of NOx sensor'. Slechte AdBlue is nagenoeg onmogelijk, en die sensor heeft het dus eigenlijk altijd netjes gedaan. Ik dacht evt ook aan een tank mindere kwaliteit diesel uit Italië.
Met een verse tank diesel was lampje even uit (hoera!) maar kwam weer terug. Dus wat is wijsheid?
Tevens is de APK (zwaarder dan 3500kg) aanstaande.
Dus: wie heeft er tips voor een goede specialist hier in de (ruime) omgeving van Rosmalen die ik om raad kan vragen?
Dank en groet,
Marc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Wg ICT Moderator1, Wg ICT Moderator4
Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden