­

van dubbel naar enkellucht

Meer
13 jaren 4 maanden geleden - 13 jaren 4 maanden geleden #5194 door P.J. Bottema


Hallo Rob,

Van de vier achterbanden heb ik een klapband gehad van de binnenste aan de rechterkant. Een vrachtauto chauffeur maakte mij daarop attent door voor mij te gaan rijden en te stoppen. Ik verwonderde mij daar wat over maar die chauffeur merkte op dat één band de last niet zou kunnen verwerken en als die ook zou knappen was de schade niet te overzien. toen ik op zijn aanraden eens voelde aan de hele band was deze gloeiend heet. nu is onze bus beslist niet loeizwaar, het is de korte uitvoering en niet zwaar ingetimmerd.

Wat ik hieruit opmaak is dat twee van dezelfde banden van waar er anders vier onder zitten niet sterk genoeg zijn om de bus te dragen. Als je het al zou willen zul je een ander type band moeten monteren plus dat het middenpunt van de belasting op de lagers naar buiten verschuift. Ik denk ook dat je problemen bij de keuring krijgt .

Op het duitste "busfreakforum"staat een topic van iemand in een ver land die het wel heeft gedaan. Maar die heeft twee velgen voor van die speciale banden verbouwd zodat ze op de mercedes naaf passen. En van keuringen hadden ze daar geloof ik nog nooit gehoord.

Groet Pieter




Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 13 jaren 4 maanden geleden doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 jaren 3 maanden geleden #5195 door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic van dubbel naar enkellucht
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 jaren 3 maanden geleden #5196 door P.J. Bottema
Beantwoord door P.J. Bottema in topic van dubbel naar enkellucht
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.505 seconden
­