­

Ik denk dat ik hulp nodig heb....

Meer
13 jaren 1 maand geleden - 13 jaren 1 maand geleden #5925 door P.J. Bottema


Hallo Roel,

Wij hebben een L 409 van 1980 en rijden op LPG. En dat bevalt ons heel goed. In tegenstelling tot een dieselmotor kunnen wijredelijk gewoon tijdens het rijden met elkaar praten, is LPG lekker goedkoop en is de motor een stuk lichter wat ten goede komt van dat wat je erin wilt stouwen.Verbruik is ron de de 1 op 6, diesel rond de 1 op 10

Er zijn natuurlijk voordelen met een diesel zoals betrouwbaarheid en dergelijke maar ik wil geen stampende , rokende en lawaaige diesel . j Maar je kunt er inderdaad een diesel inbouwen maar dat is wel een heel karwei waar je de nodige kennis voor moet hebben en waarschijnlijk de nodige bijstand . Geen idee wat het kost wellicht dat iemand die de klus geklaard heeft reageert, het zal niet low budget zijn.

Ik heb ook rijbewijs B en dat is prima voor deze bus. Het probleem van overgewicht heb jij nu mooi zelf in de hand en als je niet te zwaar inbouwd is er niets aan de hand. Ik ga ervan uit dat je een orginele bus hebt gekocht en niet een bus met een camperopbouw. Die slagschepen met verbrede , verlengde en verhoogde opbouw zitten heel gauw met overgewicht.

De 409 is een 4 tonner met 90 pk motor het chassis kan dus heel wat gewicht aan. mocht je over de 3500 kg zitten als ze je tijdens een controle aanhouden dan heb je inderdaad een(groot) probleem.

Groet Pieter



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt 13 jaren 1 maand geleden doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 jaren 1 maand geleden #5926 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
13 jaren 4 weken geleden - 13 jaren 4 weken geleden #5927 door T. Meijerink
Log aub in om antwoorden te kunnen zien

niets is nieuw, behalve dat wat we zijn vergeten
Laatst bewerkt 13 jaren 4 weken geleden doorT. Meijerink.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Meer
12 jaren 11 maanden geleden #5928 door P.J. Bottema
Log aub in om antwoorden te kunnen zien



Beheerder van de technische documentatie

Mercedes L409 LPG ,Koelventilator Vito W368, E-Spark elektronische contactpunten, LiFePO4 304AH, Renogy DC-DC lader 40A, Truma Combi, WTA 2000 Genset, PV zonvolgsysteem
Laatst bewerkt doorP.J. Bottema.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.395 seconden
­